Thursday, February 24, 2011

Turkcell'den ev kadınlarına özel tarife


Geçtiğimiz gün Turkcell’den bir basın daveti aldım. Bu davet tam da operatörümü değiştirdiğim günlerde geldi. Ancak Tuba Benian’la moda çekimimiz olduğu için toplantıya katılamadım. Toplantı sonrası Turkcell’in iletişim ajansı tarafından gerekli bilgiler gönderildi. Turkcell, “Yaşasın Hanımlar Kulübü” ismiyle kadınlara özel bir servisi hayata geçirmiş. Bu servisle ev hanımları haftalık 5 TL ödeyerek, her gün sabah 8’den öğlen 12’ye kadar tüm Turkcell’lilerle konuşabileceklermiş…

O ÖdesinCell’le konuşmak bedava 
Benim tanıdığım ev kadınları bu tarz bir servise dahil olmaktansa, eşlerinin telefonuna çağrı bırakır, O ÖdesinCell yaparlar. Böylece telefon görüşmelerini bedavaya getirir, 5 kuruş bile ödemezler…
Ayrıca operatör değiştirme sırasında şunu farkettim ki Turkcell’liler diğer operatörlerde olduğu gibi kendi aralarında ücretsiz konuşamıyorlar.  Halbuki kendi aramızda ve sabit hatlarla ücretsiz konuşabilsek, başka operatörden hizmet alma ihtiyacı hissetmeyeceğiz…

Bildiğiniz üzere her hafta ürün testleri için ev kadınları ile biraraya geliyor, sohbet ediyorum. Onların satın alma alışkanlıklarını aşağı yukarı biliyorum. Bence bu paket ev kadınlarının ihtiyacını tam olarak karşılamıyor.
Bir kere tarife kapsamında sınırlı saatler içerisinde telefon görüşesi yapılabiliyor.
İkincisi ve en önemlisi ise diğer operatörler ve sabit hatları aramak istediğimizde ne yapacağız? Diğer operatörlerdeki kullanıcılarla rahat rahat konuşabilmemiz için onlarında mı ev hanımları tarifesine geçmesi gerekecek?

Kadınlara sorulmalıydı….Kadınları önemseyen markaları ben de önemsiyorum. Turkcell’in ev kadınlarına özel bir tarife hazırlaması da fikir olarak gayet hoş. Ancak  bu tarife hazırlanırken ev kadınlarının ihtiyaçlarını belirleyebilmek için onların da görüşüne başvurulmalıydı. Turkcell yetkilileri bu tarife ile ilgili olarak biz kadın editörlerin de görüşünü almak istese seve seve kendilerine yardımcı olabilirdik.
Yaşasın Hanımlar Kulübü’ne üye olmanın hiç bir avantajı yok
Turkcell, hanımlara özel tarifenin yanı sıra bazı markalardan da indirimli alışveriş olanağı sunuyor. Mesela Golden Rose kozmetik ürünlerinde %60’aGüral Porselen’de %40’a varan ve Linens’ten %10 indirim, B-fit spor merkezlerinden 2 aylık üyeliğe 1 ay, 4 aylık üyeliğe 2 ay, ücretsiz üyelik kazanıyor. Bunların yanı sıra Mart ayı itibarı ile Migros’ta çeşitli ürünlerde indirim ve Ariel’de desürpriz fırsatlar Yaşasın Hanımlar Kulübü üyelerine sunulacak.
Peki Yaşasın Hanımlar Kulübü’ne üye olmak için bunlar yeterli mi?
Asla?!
Nedenine gelince…
Çünkü biz kadınız. Ve bu kadarı bizim için yeterli değil.
Zaten “Private Shopping” kavramı hayatımıza girdiğinden beri kampanya beğenmiyoruz. Nasıl olsa bir çok hizmeti ve indirimi özel alışveriş kulüpleri ile şehre özel fırsatlar sunan siteler bizlere sunuyor…

Kadınları anlamak…
Geçenlerde yaşadığım bir olayı aynen aktarıyorum…
Nişantaşı’ndan toplantıdan çıkıp, Beşiktaş’a kadar yürüdüm ve vapura bindim. Karşıma iki tane yaşlı kadın oturdu ve konuşmaya başladılar. Ben de yapacak başka bir şeyim olmadığı için onları dinlemeye koyuldum. Günün değerlendirmesini yaptıktan sonra konu alışverişe geldi. Kadınlardan birisi üzerindeki montu göstererek, bunu falanca siteden aldım dedi. Diğeri ise ayakkabılarını gösterip, ben de şu siteden bu ayakkbıları aldım “çok güzeller değil mi? diye arkadaşına sordu.  Yan koltuktaki genç kız da heyecanla sohbete dahil olarak, geçen ay şehir fırsatları sitesinin birinden masaj satın aldığını ve çok memnun kaldığını ekledi. Sessizce ve hayretler içerisinde konuşulanları dinledim ve içimden şöyle geçirdim: “Reklamlarda görsem bu mizansene inanmam!” 
Kadınları anlamak isteyen şirketler okusun, bizleri daha iyi anlasın diye bu olayı anlattım.
Umarım yardımcı olabilmişimdir!

0 yorum: