Monday, February 21, 2011

TEST: Cepte en hesaplı tarife hangisi?


Yıllardır Turkcell müşterisiyim ama bu ay sonu cep telefonu operatörümü değiştirmeyi planlıyorum. Nedenine gelince… Uzunca bir süre Gold Paket kullandıktan sonra telefon trafiğim azaldığı için Süper Paket’e geçmeye karar verdim. Aslında telefonda çok konuşmayı sevmiyorum. Ancak hali hazırda yürüttüğüm projeler için mecburen telefon görüşmeleri yapmak zorunda kalıyorum. Bu yüzden tekrar Gold Paket’e geçmeye karar verdim. Ancak Turkcell’in kampanyalı Gold Paket’lerinden faydalanabilmek için 12 boyunca taahhüt vermeniz gerekiyor…. Bu durum beni son derece rahatsız etti. Üstelik bu taahhütü kabul edersem, bir yıl boyunca  bir alt tarifeye de geçemiyorum. Taahhüdü bozarsam fazladan konuştuğum dakikalar da bana fazlasıyla fatura ediliyor…


Gittikçe “geveze” bir millet oluyoruz
Aylık 70 -100 TL arasında telefon görüşmesi yapıyorum. Verdiğim parayla bir kampanyaya katılsam kendime yeni bir bilgisayar ya da son model bir cep telefonu alabilirim. Ancak ne yeni bir bilgisayara ne de bir telefona ihtiyacım var. Hem 12 ya da 24 ay boyunca ne diye telefon taksitine gireyim ki? Hem telefona ihtiyacım olsa yurt dışından peşin fiyatına çok daha ekonomik fiyatlara telefon satın alabilirim. Hal böyleyken hangi akla hizmet bir cihaza 3 katı para ödeyeyim ki?! Ancak Turkcell ile uygun fiyata telefon görüşmesi yapabilmek için ya mecburen bir tarifeye dahil olmak ya da bitmek bilmeyen cihaz taksidine girmek gerekiyor.  Ekonomik bir tarifeden faydalanabilmek içinse mutlaka ihtiyacınız çok üstünde bir pakete dahil olmanız gerekiyor. Bir insanın bana göre aylık ortalama telefon görüşmesi 500-1000 dk. arasında olmalı. Fazlası hem sağlığa hem de bütçeye zararlı. Ancak her geçen gün operatörler daha fazla konuşmaya teşvik ederek, ihtiyacımızdan daha fazla konuşma paketleri satmaya çalışıyor ve tüketicileri daha fazla konuşmaya teşvik ediyorlar.

Vodafone mu yoksa Avea mı? 
Mevcut tarifemde aylık 59 TL’ye her yöne 500 dakika, akşam 21.00’den sabah 09.00 kadar Turkcell ve sabit hatlarla 5000 dk. konuşabiliyorum. Rahat rahat konuşmak için gece vaktini mi bekleyeceğim?! Zaten akşama kadar yorgun düşmüş oluyorum… Kimseyle konuşacak halim kalmıyor… Ayda ortalama 1000 dk. telefonla konuşuyorum. Bu durum iş yoğunluğuna göre değişiyor. Bazen 3000 dakikaya kadar çıkabiliyor. Kendime tatil ilan ettiğim ya da proje teslim ettiğim zamanlarında ise daha az telefonla konuşuyorum. Bana gerektiğinde rahatlıkla değiştirebileceğim, sıkıntı yaratmayacak bir operatöre geçmeyi planlıyorum. Vodafone uluslararası bir şirket olduğu için bende hem daha güvenilir bir izlenim bırakıyor. Avea’ya hernedense marka olarak bir türlü ısınamadım ve yakın hissedemedim. Vodafone’a olan sempatimin ise reklamlarla uzaktan yakınan bir alakası yok. Hatta uçan adam Sabri’yi taklit eden reklamlarından hiç hazzetmiyorum. Operatör seçimi konusunda benim için en önemli nokta alacağım hizmetin içeriği ve kalitesi. Şu şartlarda en ekonomik tarife kesinlikle Vodafone Cep Avantaj tarifeleri diyebilirim.  Vodafone abonelerine sunulan tarife paketlerinde genellikle sabit hatlar ve Vodafone içi görüşmeler ücretsiz. Sadece bu yüzden bile Vodafone’u tercih edebilirim…

Ya memnun kalmazsam…
İlk cep telefonumu henüz lisedeyken almıştım. O gün bugündür Turkcell müşterisiyim. Zaten o zamanlar operatör seçmek gibi bir şansımız pek yoktu. Ancak yeni bir numara alarak, farklı bir operatörden hizmet alabiliyorduk. Şimdiyse telefon numaramızı değiştirmeden başka bir operatörden hizmet alabiliyoruz.  Kararımı verdim; bu ay operatör değiştirip, Vodafone’dan hizmet almayı planlıyorum ama numara taşıma kaç gün sürer, ne kadar süreyle bana ulaşılamaz bunu kestiremiyorum. Aslında numara taşıma fikri bende bir iki aydır var ama net kararımı verememiştim. Geçen ay kararım kesinleşti ama numara taşımayı planladığım günlerde bir moda çekimimiz vardı o yüzden numaramı taşıyamadım. Fatura kesim tarihim yaklaşıyor. Bir iki gün içerisinde numaramı Vodafone’a taşımam gerekiyor. Vodafone, numara taşımada çok iddialı. 1 ay içerisinde Vodafone’un çekim kalitesini beğenmezsek, paramızı iade ediyorlarmış. Deneyip, göreceğiz!..

Ev telefonundan her yeri aramak gerçekten bedava mı?
Ev telefonunu sadece internet kullamak için bağlattık. Mecburen her ay onun da faturasını ödüyoruz. Aslında ev telefonunu kapattırıp, yalın ADSL hizmetini kullanmayı planlıyorum ancak  şu sıralar Türk Telekom, ev telefonu kullanımını artırmak için çok cazip kampanyalar düzenlemeye başladı.  Türk Telekom, Ev Avantaj Paketleri ile her yeri bedavaya arayabilirsiniz şeklinde tanıtımlar yapıyor. Ancak belirli paketler ve kotalar mevcut. Mesela 21,90 TL’ye 100 dk. şehir içi ve şehirlerarası bedava konuşabiliyorsunuz. Yapılan yeni düzenlemeyle bedava dakikalarınızla cep telefonu ve yurt dışı aramalarını da kullandığınız paket kapsamında bedava gerçekleştirebiliyorsunuz. Türk Telekom’un web sitesinde yer alan bilgiye göre:  Ev Avantaj 100, 200, 300, 600 ve Özgür kapsamında bulunan Türk Telekom müşterilerinin sahip oldukları 100, 200, 300 ve 600 bedava dakika sadece evden şehiriçi ve şehirlerarası aramalarını değil, cep telefonu yönüne aramaları ve Almanya, Amerika, Fransa, Hollanda ve Rusya gibi yurtdışı arama trafiğinin en yoğun olduğu 36 ülkedeki ev ve iş telefonlarına yapılan aramaları da kapsayacak.

0 yorum: