Saturday, October 23, 2010

TEST: Türkiye'nin en güzel kızları hangi saç bakım ürünlerini kullanıyor?



Bu hafta ki test konum saç bakım ürünleri ama yaklaşık bir aydır bu test için çalışıyorum. Bu test için hem bir çok ürün test ettim hem de Türkiye’nin tescilli güzellerinin kendi ağızlarından hangi saç bakım ürünlerini tercih ettiklerini öğrendim. İşi saç analizi yaptırtacak kadar abarttım. Aslında saç analizi yaptırmak biraz tesadüf oldu. “İyi olacak hastanın, doktor ayağını gelir” derler ya, işte öyle bir şey. Eczaneye ilaç almak için uğramıştım. Foltene marka ürünlerin temsilcisi saç analizi yapıyormuş. Bana size de yapalım mı dediler. Cevap malum; tabii ki evet!..

Saç uzmanının söylediğine göre; saçımda aşırı yağ salımı nedeniyle gözeneklerde tıkanma oluşmuş. Bu nedenle saçlarımı çok sık yıkamamam gerekiyormuş. Haftada 3 kez yıkamam yeterli olacakmış. Saç uzmanı, arındırıcı şampuanlar kullanmam ve sık sık şampuan değiştirmememi öneriliyor. Son olarak da şampuanı saçımda köpüklü olarak 5 dk. bekletip, bol su ile durulamam tavsiye ediliyor. Saç bakımı ürünleri olarak da Foltene marka ürünler tavsiye ediliyor. Malum saç uzmanı o marka için çalışıyor. Başka bir ürün tavsiye etmesini bekleyemeyiz doğal olarak…

Siz hangi şampuanı kullanıyorsunuz?
Ben de her genç kadın gibi bu yaşıma kadar neredeyse bütün şampuan, saç kremi ve bilumum aktar formüllerini test ettim. Bu yüzden kendimi İsviçreli Bilim Adamları gibi hissediyorum. Bu zamama kar kullanıp da en çok memnun kaldığım şampuanlar sırasıyla KerastaseLoreal Elseve ve Pantene. Son zamanlarda ise Hayashi 911 Emergency Shampoo kullanıyorum. Favori ürün listeme bu şampuan da dahil oldu. Özellikle kokusunu ve bol köpüğünü çok sevdim. Saçlarım banyoda adeta Simpson ailesinin saç modelini alıyor. Üstelik şampuanın köpüğü de göz yakmıyor. Onu da son yaptığım banyoda keşfettim. Refleks olarak saçımı şampuanlarken  gözlerimi yanmasın diye genellikle kapatırım. Bugün kaza ile gözüme köpük kaçtı ama gözüm yanmadı.  O anda yeni bir şey keşfetmenin mutluluğu ile kafasına elma düşüp de yer çekimi kanunu bulan, Newton gibi mutlu oldum.

En beğendiğim saç bakım ürünleri
Bu hafta saçlarımla ilgili bir sürü iltifat aldım. Saçların ne kadar dolgun görünüyor… Saçların ışıl ışıl parlıyor… Daha önce saçların bu kadar dolgun değildi… vb. Tabii ki de hangi şampuanı kullandığım da merak konusu oldu. Herkese üşenmedim, verdim şampuanın adını. Ancak ürünü tek başına kullandığımda saçlarım uzun ve boyalı olduğu için taramakta sıkıntı yaşıyorum. O yüzden şampuanın yanı sıra Gliss Boyalı ve Röfleli Saçlar için Renk Koruyucu Bakım Maskesi kullanıyorum. Zaten çoğumuzun saçları işlem görmüş olduğu için tek başına bir şampuan yeterli olmuyor.

Benim saçlarım ne kadar ahenkle dansetse de tescilli güzellerle yarışacak kadar iddialı değilim. Türkiye’nin en güzel kızları hangi saç bakım ürünlerini kullanıyor merak ediyor musunuz? Ben merak ettim, saçlarını en çok beğendiğim modelleri telefonla arayıp tek tek saçlarının güzellik sırlarını sordum.  İşte Türkiye’nin en güzel saçlı modellerinin saç bakım sırları…




Leyla Lydia Tuğutlu (Miss Turkey 2008 Türkiye Güzeli): Saçlarım için Sebastian Hydre şampuan kullanıyorum. Schwarzkopf Gliss kür saç kremi ve Schwarzkopf Gliss sıvı saç kremi kullanıyorum. Arada doğal badem yağı ile saç diplerine bakım yapıyorum.


Ebru Şam (Miss Turkey 2009 Türkiye Güzeli): Yıllardır Kerastase şampuan ve saç bakım ürünleri kullanıyorum.



Senem Kuyucuoğlu ( Miss Turkey 2009 Türkiye 2. Güzeli): Yurt dışında satılan bir marka kullanıyorum. Bu marka geçen yıl Best Model yarışmasında sponsorumuzdu. Markanın ismi Chi. Markanın şampuan, bakım ürünleri, ve normal vücut losyonları var. Saçımı şekillendirdikten sonra da saç şeklimin kalıcı olması için aynı markanın sprey ve biryantinini kullanıyorum.



Irmak Atuk (2002 Best Model birincisi ve  2002 Best Model of the World ikincisi): Saç şampuanı olarak; saç dökülmesine karşı bitkisel bir şampuan olan, eczaneden aldığım Bioxcin saç şampuanını kullanıyorum. Sonrasında nemli saçıma Kerastase markasının Nectar Thermique isimli bakım kremini uyguluyorum. Bu ürün aynı zamanda ısıya karşı saçlarımı koruyor ve ayda bir mutlaka kuaförümde saçlarıma özel nem bakımı uygulatıyorum.




Tuğçe Sarıkaya (2009 Best Model Of Turkey birincisi ve Best Model Of The World üçüncüsü): Saçlarımı Pantane’in temel bakım şampuanıyla yıkıyorum ve aynı markanın saç kremini kullanıyorum. Benim saçlarım genel olarak biraz işlem gördüğü ve kurumaya müsait bir saç yapısına sahip olduğu için son bir kaç aydır her gün saçlarımı yıkamıyorum. 2 günde bir saçlarımı şampuanla yıkayıp, saçımı biraz yağlandırmaya ve beslemeye çalışıyorum. Aktarlarda satılan bütün içeriği yağlı ve yoğun bakım sağlayan bütün maddeleri saçlarıma sürebilirim çünkü doğal olan ürünlerin hiç bir zararı olduğunu düşünmüyorum. Bazen saçıma zeytinyağı sürüyorum, bazen fındık yağı, bazen badem yağı ve mutlaka bu yağları 2 saat kadar saçımda bekletiyorum. Bu yağların  saçlarıma çok yararını gördüm. Hatta bazen zeytin yağının veya badem yağının içine bir yumurta kırıp, öyle saçıma sürdüğüm de oluyor. Mutlaka 2 haftada bir de saçlarıma kuaförümde Kerastase’ın hayat çimentosu serumundan yaptırıyorum. Bunun da faydasını çok gördüm. 5 serum kullandıktan sonra ara veriyorsunuz bakıma çünkü çok güçlü bir bakım. Benim saçlarımın uçlarındaki kırıklarını onarıp, yeniden yapılandırdı diyebilirim. Saçların sadece dıştan bakımla beslenebileceğine de çok inanmıyorum. Bu yüzden her gün saçlar ve tırnaklar için en önemli vitamin kaynağı olan E Vitamininden tüketmeye de çok özen gösteriyorum. Bence güzel saçların sırrı saçlara çok işlem yaptırmamak, doğal yağ ve bakım ürünlerini kullanmak. En son olarak da saçları içten E Vitamini ile beslemek.


Eda Sedalı (Best Model Of Turkey 2009 birincisi): Saçlarımın sağlığını herşeyden önce sağlıklı beslenmeme ve boyatmamış olmama borçluyum. Saç spreyi veya benzeri şekillendiricileri de defileler dışında kullanmıyorum. Şampuan olarak Gliss kullanıyorum ve saçımı taramadan önce Gliss’in sıvı saç koruyucu spreyini muhakkak sıkıyorum. Krem kıvamındaki yoğun şampuanlardan kaçınıyorum çünkü saçı ağırlaştırıyorlar. Mecbur kalırsam avucumun içinde sulandırdıktan sonra saçıma uyguluyorum.




Tuğçe Dural (Best Model Of Turkey 2009 ikincisi): Saçlarım için Elseve yağlı saç serisini kullanıyorum. Saçlarımı ilk önce şampuanlıyorum sonra aynı serinin kremini uyguluyorum. Ardından Bed Head Tigi serisinden Ego Boost’un saçta kalan nemlendiricisini kullanıyorum. Ayriyeten Paul Mitchell’in Awapuhi’li saç nemlendiricisini kullanıyorum. Saçlarımın ucu kırık olduğunda Paul Mitchell’in saç için de vücut için de kullandığım nem spreyini uyguluyorum. 15 günde bir kuaföre gidiyorum, şok bakım yapıyorlar. Ayrıca evde de haftada bir Hollywood yıldızlarının kullandığı Terax’ın bakımını uyguluyorum.



Elif Ece Uzun (Model): Saçlarımı yaktıktan sonra çok dikkat etmeye başladım. Saçlarımın rengini koyu yaptım ve her hafta bakım yapıyorum. Saç için besin desteği alıyorum ve bitkisel yağlar kullanıyorum. Saçlarımı güneş ışığına çok maruz bırakmamaya çalışıyorum. Yediğimiz, içtiğimiz, kullandığımız vitamin ve besinlerden ötürü düzenli uyku, sigara kullanmamak ve stresten uzak durmaya çalışmak da bana çok yardımcı oluyor. Saçlarım şu anda çok istediğim gibi değil ama uyguladığım bakımlardan sonuç almaya başladım, saçlarım düzeliyor.
Saç bakımında Telovium kapsül kullanıyorum. Günde isteğe bağlı olarak 1-2 defa. Çok yararlı bir ürün. Kerastase’ın çimento serisini kullanıyorum bir de. Bitkisel ürünlerden de Natur Bee markalı saç spreyini kullanıyorum. Bitkisel yağlar var içinde. Tabii bu ürünleri kullanacakların besin desteğini kullanmadan önce doktora başvurmaları gerekir. Kuaförde artık bakım yaptırmıyorum, kendi saç bakımımı kendim yapmayı tercih ediyorum.

Çiğdem Büyükköprü (Model): 
Pantene ve Elidor’u dönüşümlü olarak kullanıyorum. Bu markaların normal saçlar ve hacimli saçlar için olan çeşitlerini tercih ediyorum. Sürekli aynı şampuanları kullanmıyorum. Saç kremlerini de aynı şekilde kullanıyorum. Aktardan badem yağı, zeytin yağı ve susam yağını karıştırıp, banyoya girmeden saçlarıma uyguluyorum. Bu karışım saçlarımda ne kadar kalırsa, o kadar iyi. Bu bir kaç saat de olabilir, gün boyunca da olabilir. Susam yağının saç kırıkları için iyi olduğunu duymuştum. Saç da çıkarıyor. Bu kürü haftada bir yapıyorum. Zeytinyağı saçlarıma parlaklık veriyor. Hepsinin besinleri farklı olduğu için saç beslenmiş oluyor. Küçüklüğümde bir kaza geçirmiştim ve yaralanmıştım. Yaramın üzerine her gün susam yağı sürüyordum. Susam yağı, zamanla yaramın üzerinde ki hücreleri yeniledi ve kıllanma yaptı. Böylelikle kıl köklerinde faydalı olduğunu kendim görmüş oldum. Susam yağı ile vaktiniz varsa her gün, yoksa hafta da bir bakım faydalı olabilir. Bir de banyodan çıkarken 1 kova suya 1 çorba kaşığı sirke atıyorum. Bu suyla saçlarımı duruluyorum.
Ayda bir kez de saçlarımı yeşil renkte olan doğal zeytinyağı sabunla yıkıyorum. Zeytinyağlı sabunun saçlarıma iyi geldiğini ve saçıma hacim kazandırdığını hissediyorum. Kuaföre hiç gitmiyorum diyebilirim . Saçlarımı kendim yapıyorum. Kuaförlerin saçlarımı yıprattığını düşünüyorum. Saçlarımı evde kendim boyuyorum ve boyası geldiğinde kuaförde kestiriyorum.

Arkadaş tavsiyelerini de tabii ki göz ardı etmedim. İşte benim güzel arkadaşlarımın kullandığı şampuan ve saç bakım ürünleri…

Selmin: Nurhan’cım şampuanlarla ilgili konuşmuştuk ya… Benim ilk aldığım NİVAL marka bir şampuandı. Maltepe’de yeni açılan büyükçe bir ‘modern aktar’dan almıştım. Bu markanın 1. sarımsaklı, 2. ısırganotlu, 3. sarımsak + ısırganotlu şampuanları var. 20 TL. Handikapı:hergün mutlaka kullanman gerekiyor. Yani işin ne kadar yoğun olursa olsun her gün bu şampuanla saçını yıkamaya zaman ayırmak zorundasın. Ama kullanımı güzel, hafif, sarımsak kokmayan, saçı iyi temizleyen ve kepek yapmayan bir şampuan. Kutunun bitmesine yakın saçımın dökülmesi azaldı. Öbek öbek, avuç avuç dökülüyordu; şimdi tel tel dökülüyor; baya azaldı yani…
Kutu bitince 1 kutu daha alayım diye bizim evin yakınında açılan bir başka ‘modern aktar’a gittim. Orada bu marka yoktu; FİYTOmarka sarımsaklı şampuan önerdi. Bu, daha ucuz, 15 TL. Üstelik yanında yine saç dökülmesine karşı sarımsaklı bir saç losyonu var. Losyonu uygulayıp 20 dakika bekliyor ve şampuanla yıkıyorsun. Fakat Nival’in şampuanı gibi hafif değil, saçta aynı hafiflik ve temizlik hissi bırakmıyor ve sanki biraz kepek yaptı.

Ayşegül: Canım bence Head and Shoulders’ı dene. Süper şampuan gerçekten. Valla 1 senedir kullanıyorum. Kepeği önlüyor, yağlanmayı geciktiriyor, saçımı canlandırdı. Tavsiye ederim. Tüm markaları neredeyse denedim. Blendax falan tüm iyi bilinenleri ama benim saçıma sadece bu şampuan uydu. Çeşitleri çok o yüzden tam özelliklerini sayamayacağım sana. Ama iyi bir şampuan olduğunu ve reklam için para almadığımı söyleyebilirim.

Ayşe: Ben de Head and Shoulders kullanıyorum beybi ama saç kremi kullanıyorum ayriyeten. Beni asıl mutlu eden o oluyo. Yumuşacık saçç.. Güzel krem her zaman kurtarır. Blendax’ınki epey yumuş yumuş yapıyor sanırım. Şu an Dove saç kremi var gerçi. İdeal saç kremini arıyorum ben de.

Aylin: Elseve boyalı saçlar için süper. Kırmızı renkli olan kuşum, krem kullanıyorum Watson’dan almıştım pembe şişeli olandı.

Yasemin: Panthene ve Dove’u dönüşümlü kullanıyorum. İkisinden de çok memnunum.

Eda: 90’larda Türkiye’deki en iyi şampuan Elidor’du. O zamanlar hem çeşit, hem de kalite açısından tekti. Biz de büyürken annem hep ondan kullanıyordu. Bir alışkanlık oldu böylece. Yani annemden görüp, örnek alıp Elidor kullanmaya devam ettim. Ama nedendir bilmiyorum iki seneden fazladır memnun değilim şampuanımdan. Markete gidince farketmeden onu alıyorum. Şimdi ise farklı bir şeyler arıyorum. Ama marka bağımlılığını severim. Yani kaliteli ve memnun kaldığım bir ürün istiyorum. O yüzden yavaş yavaş cesaret edip, yeni şeyler denemeye başladım.

Kader: Canım ben Head and Shoulders kullanıyorum. Memnunum. Kırılmaya karşı etkili olanını kullanıyorum. İşe yarıyor. Ben normalde Loreal’in mor şişesini kullanıyordum. Onda kreme gerek yoktu ama bu kullandığım sadece şampuan. O yüzden krem kullanıyorum. Saç kremi olarak da İpek’in saç kremini kullanıyorum. İpek saç kremi çoğu pahalı kremden daha güzel. Fiyatı iki TL  falan. Özellikle sarı kutusu olanı süper.

Melike: Valla uzun zamandır bitkisel şampuan kullanıyorum ben tatlım. Otacı’nın Isırganlı bitkisel şampuanını kullanıyorum. Eczaneden satın alıyorum.

Ayfer: Benim genel olarak saç problemim olmadığı için şampuan seçiminde sıkıntı duymuyorum ama şu ana kadar Pantene saçlarıma en yi gelen şampuan oldu. Şimdi Gliss kullanıyorum. İstek dışı sebeple denemiş oldum ama o da oldukça iyi saçlarım yumuşacık oluyor.
Güzel bir şampuanmış. Saçlarım boyalı olduğu için krem de kullanıyorum. Boya olmasa krem gereksiz bence. Saçın doğal yumuşaklığı yeterli. Şampuanı Pantene kullandığımda kremi de Pantene alıyorum. Sanki diğer şampuanla Pantene’in kremi pek uyumlu olmuyor. Şuan Elidor’un saç kremini kullanıyorum ve çok memnunum. Değişik markaları çok denemedim açıkçası. İpek,Hacı ŞakirAvon gibi basit markalardan denemiştim ama memnun kalmadım. Pantene ve Elidor’un saç kremlerinin yerini tutmuyorlar kesinlikle. Onlar da eşdeğerlerine göre fena değil, hiç olmayan yerde kesinlikle işe yarıyorlar.

Özden: Head&Shoulders kullanıyorum, çok memnunum bebiş. Saç derimde kuruma olduğu için bir tek o iyi geliyo.

0 yorum: