Tuesday, October 12, 2010

Röportaj: Türkiye'nin en iyi modeli Tuğçe Sarıkaya

Bu hafta ki röportaj konuğum Türkiyenin ve Dünya’nın en iyi modellerinden biri: 2009 Best Model of Turkey birincisi ve Best Model of World Dünya üçüncüsü Tuğçe Sarıkaya.  “O”nun hakkında aslında çok az şey biliyoruz. Hatta O’nu yanlış tanıdığımızı bile söyleyebilirim. İşte Tuğçe Sarıkaya hakkında bilmedikleriniz ve merak ettikleriniz…

Tuğçe Sarıkaya kimdir? 
1988 İzmir doğumluyum. Şu anda Yeditepe Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler son sınıfta okumaktayım. Profesyonel olarak mankenlik yapıyorum.

Şu aralar nelerle meşgulsun? 
İşim görsellikle ilgili olduğu için kendimi bu alanda geliştirmeye çalışıyorum. Kuş Dili Diksiyon ve Spikerlik Okulu’ndan eğitim aldım ve podyuma çıktığım defileleri aynı zamanda sunuyorum. Ekol Drama Okulu’nda Ayla Algan’dan oyunculuk eğitimi aldım. Daha sonra Turgay Tanülkü’yle beraber oyunculuk üzerine çalışmaya başladım. Eğitimim halen devam ediyor. Aynı zamanda Goldmina yapım şirketinin yapımcılığını üstlendiği Ölüm ve Para adlı dizide oyuncu koçum Turgay Tanülkü’yle birlikte rol alıyoruz. Dizi Şubat ayında ekranda olacak. Dizi dışında özel bir kanalla program anlaşması yapmak üzereyim fakat detaylar ay sonunda kesinleşeceği için kanalın ismini vermem pek doğru olmaz sanırım.

Maşallah. On parmağında on marifet… Başka hangi işlerle uğraşıyorsun?
Esteworld ve Duygu Asena’nın kurduğu ve şu anda Oya Demirtok editörlüğünde çıkan Kadınca Dergisi’nin Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü’nü yürütüyorum.  İşlerim yoğun gidiyor. Defileler, çekimler, dizi,dergi ve okul derken özel hayatıma çok vakit ayıramaz oldum.

Erkek arkadaşın ne diyor bu duruma? 
İşteki başarının da özel hayatla çok alakalı yürüdüğüne inanıyorum çünkü kafanız daha rahat oluyor ve işinize daha çok konsantre olabiliyorsunuz. Benim de uzun süredir hayatımda  sevdiğim ve saygı duyduğum bir erkek arkadaşım var.

2009′da Best Model yarışmasında birinci oldun. Best Model olma sürecini anlatabilir misin?
2009 Best Model of  Turkey yarışmasında birinci seçildim ve 2 ay sonra yapılan Best Model of the World yarışmasında da ülkemizi temsil ederek, ülkeme 3.lük getirdim. Bunu söylerken bile gururlanıyorum ve mutlu oluyorum çünkü biraz milliyetçi bir yapım var. Benim için çok heyecanlı bir süreçti. Gerçekten çok istediğim bir şeydi. Modellik yapmak istiyordum fakat popülerliği elde edebilmek için komik magazinsel haberlere konu olmak bana göre değildi. Bu yüzden Best Model of Turkey benim modellik kariyerimi profesyonelliğe taşıyacağım kaliteyi ve popülerliği bana verebilecek tek adresti. Bu yüzden bu yarışmayı tercih ettim ve hedefim için çok çalıştım. Biraz kilo fazlam vardı onları verdim,modelliğimi geliştirdim ve kendime gerçekten çok inanarak başardım.

FOTO GALERİ: BEST MODEL OF TURKEY BİRİNCİSİ VE BEST MODEL OF THE WORLD ÜÇÜNCÜSÜ TUĞÇE SARIKAYA
Önümüzdeki günlerde tacını devredeceksin. 2010 Best Model yarışmasında tacını devredeceğin Best Model arkadaşına neler tavsiye edersin?
Azimli olup, çalışmasını tavsiye ederim. Herşey altın tepside sunulmaz insanlara. Bir şeyi istemek, onu elde etmenin yarısıdır. Çok istesin ve bunun için azmetsin, hırs yapsın demiyorum çünkü hırs zarar veren bir duygudur. En çok da insanın kendisine….  Ama azim insanın ilerlemesini sağlayacak olan en temel histir.

En beğendiğin Türk moda tasarımcıları?
Başta Cemil İpekçi olmak üzere, Özgür Masur, Ramazzo, Cengiz Abazoğlu, Emel Acar, Erol Albayrak diyebilirim… Bence çok süper modacılar ve hepsiyle de çalışma şansım olduğu için çok mutluyum.

Hangi Dünyaca ünlü moda tasarımcının defilesinde podyuma çıkmak isterdin?
Alexander McQueen… Gerçekten çok sıradışıydı çizimleri…
Güzelliğini neye borçlusun? Kozmetik ürünlerine mi yoksa doğal bakımlara mı?
Öncelikle nazik iltifatınız için teşekkür ederim. Ben yüzüme hiçbir kozmetik ürünü sürmem. hep doğal olan ürünlerden yanayım. Yüzümü bile normal kükürtlü sabunla yıkıyorum ve nem vermesi için cildime haftada bir veya kuruluğuna bağlı olarak haftada 2 kez bal maskemi yapıyorum. 2 tatlı kaşığı bal, bir kaç damla limon ve bir çay kaşığı zeytin yağını karıştırıp, yüzüme sürüyorum ve 15 dk. kadar bekletiyorum. Bu karışımın çok da faydasını gördüm, herkese tavsiye ederim. Bunun dışında uykuma dikkat ediyorum. Günde 8 saat uyumaya çalışıyorum. Bol su içiyorum. Yüzümün nemini koruması için ve C Vitamini deposu olan yeşil sebze ve meyveleri bolca tüketiyorum. Zayıf olmamı da aslında biraz komik olacak fakat çok yemek yemeğe borçluyum. Günde 6 öğün yemek yiorum fakat küçük porsiyonlarda…. Ve bölece metabolizmamın hızlı çalışmasını sağlayıp, kilo almıyorum…

Yeni projelerinden bahsedebilir misin?
Aslında röportajın başında biraz bahsettim. Belirttiğim gibi Ölüm ve Para dizisinde oynuyorum. Esteworl ve Kadınca Dergisi’nin Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü’nü yürütüyorum. Defilelerim ve çekimlerim oluyor. Bir de  şu anda görüşmesini sürdürdüğüm haftanın 5 günü yayınlanacak bir Sağlık Programı da bu listeye eklenebilir.

Kariyerini nasıl yönetiyorsun?
Bir işi sadece yapmak için yapmıyorum. Eğer bir işe girmişsem; en iyisini seçip, en iyisini yapmaya çalışıyorum. İşim konusunda çok seçiciyim çünkü şuna inanıyorum; “Seçici olmazsan, geçici olursun!” Bu yüzden diğer bir çok meslektaşımın yaptığı gibi gelen her projeye balıklama atlamıyorum. Önce bi düşünme süresi istiyorum. Uzun bir süre araştırdıktan sonra kabul ediyorum veya reddediyorum. Bir şeyi sırf yapmak için yapmak hiç benim tarzım değil.

Bildiğim kadarı ile 2011′e evli gireceksin. Nasıl evlenme teklifi aldın? Kimle evleneceksin?
Evlenmeden önce  taçlarımı devretmem gerekiyor. Önümüzdeki günlerde Best Model of Turkey tacımı devredeceğim. Daha sonra Best Model of World tacımı devretmem gerekiyor. Tacımı Ocak 2011’de devredicem inşallah. Aynı zamanda Best Model of World üçüncüsü seçildiğim için 16 Aralık’ta Best Model of Russian tacını takıcam. Sonrasında ise Aralık ayının 22’sinde Best Model of Azerbaycan tacını takıcam. Bütün bunları hallettikten sonra inşallah 2011 Mayıs ayında evlenmeyi düşünüyoruz…

Evinin kadını, çocuklarının annesi mi olmayı mı tercih edersin yoksa Dünya’nın en çok kazanan modeli mi?
En çok para kazanmak benim için bir amaç değil. Benim için amaç; en başarılı modellerden birisi olabilmek…  Biraz idealist bir yapım vardır fazla para pulda gözüm yok. Planlı programlı ve disiplinli bir kadının hem iş hayatını hem de aile hayatını aynı anda yürütebileceğine inanıyorum. Hatta ikisinin birbİnirinden besleneceğine düşünüyorum…

Yemek yapmayı biliyor musun? Eşine romantik bir akşam yemeği hazırlayacak olsan neler yaparsın?
Evet!.. Hem de çok güzel yemek yaparım. Erkek arkadaşım İzmir Köfteyi çok seviyor ve ben yaptığımda çok severek yiyor. Pek romantik olmayacak sanırım ama İzmir köfte yapardım…

Modellik dışında sosyal hayatında neler yapıyorsun?
Çok gezmeyi sevmiyorum. Evimde DVD izlemek veya kitap okumak bana daha keyifli geliyor. Bazen çok sevdiğim bir arkadaş grubum var onlarla bir yerde kahve içmek veya yemek yiyip, biraz da dedikodu yapmak hoşuma gidiyor…

Kız arkadaşlarınla dedikodu yapar mısın?
Arada… Ama gerçek olmayan şeyleri konuşmam da, konuşturmam da… Çünkü ah almaktan korkarım.

En son izlediğin sinema filmi hangisi?
Eat, Pray, Love! Bence çok güzel bir filmdi, çok etkilendim…  Biraz da kendimden bir şeyler buldum….

Romantik aşk filmlerini mi seversin yoksa korku filmlerini mi?
İkisi de değil…. Macera filmlerini çok seviyorum.

Cumartesi gecesi evde pijamalarınla oturmayı mı tercih edersin yoksa dışarıda eğlenmeyi mi?
Duruma göre değişir. Eğer çok çalıştığım ve yorgun olduğum bir haftaysa, evde kalıp kendime vakit ayırıp, yalnız kalmayı tercih ederim. Fakat daha rahat bir hafta geçirdiysem, biraz eğlenmek benim de hakkım deyip, kesinlikle eğlenmeyi tercih ederim. Sonuçta bende bi genç kızım.

Röportaj: Nurhan Demirel

0 yorum: