Thursday, June 07, 2012

Fatima Lopes'den kışkırtıcı koleksiyon

Paris Fashion Week’in açılışını “A Fleur de Peau” adlı Sonbahar/Kış 2012-2013 koleksiyonuyla yapan Fatima Lopes, L’Hotel National des Invalides’de gerçekleştirilen defilesiyle büyük beğeni topladı. Portekizli ünlü tasarımcı,  bu sezon insan vücudunun morfolojisinden yola çıkarak, vücudu bir oyun alanı haline getiren, geometrik tasarımlarla farklı formlara vurgu yapmayı seçti:  Omuzlar ve beller dar, boylar uzun olarak yorumlandı ve kıyafetler ikinci bir deri hissi uyandıracak şekilde tasarlandı. İnsan omurgasından esinlenen desenler ve deri detayları, bedenin tuhaflığının altını çizen asimetrik etekler, kenarı drapeli pantolon ve ceketlerle koleksiyon, bir çıplaklık illüzyonu yaratarak kadın bedenini bütün güzelliği ve ihtişamı ile ortaya çıkarıyor. …

Fatima Lopes’i tanıyabilir miyiz?

Madeira Adası’nda doğdum ancak Lizbon’da yaşamak için bu şehri çok genç yaşta terk ettim. Modayı her zaman sevmiştim ve kendi markamı yaratmadan önce, yani yaklaşık 20 sene öncesinden bahsediyorum, farklı ülkelerden genç tasarımcıların ürünlerini sattım. Sonrasında, Fatima Lopes adıyla kendi markamı kurdum.

Fatima Lopes markası nasıl kuruldu?

Önce Lizbon’da kendi adımı taşıyan bir butik açtım fakat bununla yetinmemem gerektiğinin, Paris’te büyümenin zaruri olduğunun farkındaydım.

Uluslararası moda platformuna nasıl adım attınız?

Paris’te, 7. Bölgede, Rue de Grenelle’de bir butik açarak işe başladım. Sonrasında Paris Fashion Week’te defileler gerçekleştirmek geldi, çünkü bu benim için uluslararası bir kariyerin başlangıcıydı.

Tasarımlarınızı kimler tercih ediyor?
Benim tasarımlarım güçlü, bağımsız, ne istediğini bilen kadınlara adanmış tasarımlar. Bu kadınlar kendi feminenliklerinin ve cazibelerinin farkında.

2012 İlbahar yaz koleksiyonunuz için neler hazırladınız?

Eyfel Kulesi’nin 1. Katında gerçekleştirdiğim defile ile tanıttığım 2012 yaz koleksiyonumun adı “lévitation” (havaya yükselme). Çok renkli ve hafif bir koleksiyon. İpek ve müslin gibi esnek kumaşları vinil gibi daha sert kumaşlarla karıştırarak kullandım. Koleksiyonun alametifarikası üst üste koyma oyunlarıydı ama bunu da her zamanki gibi çok feminen ve çok cazibeli bir biçimde gerçekleştirdim.

Paris Fashion Week kapsamında hazırladığınız “A Fleur de Peau” konseptini nasıl oluşturdunuz? İnsan bedeninin özelliklerini ön plana çıkardığınız koleksiyonun çıkış noktası neydi?

Bu koleksiyonun ilhamı, vücudun değişiminden alıyor. Kadınlar bence günden güne aslında kıyafetlerin onların vücudunu sarmak ve onlara kendilerini kadınsı hissettirmek için yapıldığını unutuyorlar. Bu yüzden, boyutlarla oynayarak göz yanılsamaları yarattım. Ayrıca, dolaşım sistemini simgeleyen özel baskılar kullandım. Vücudun içini göstermenin, iç güzellik kavramı üzerinde oynamada önemli olduğuna inanıyorum.

2012-2013 Sonbahar - Kış Koleksiyonu için ağırlıklı olarak deri kıyafetler tasarladığınızı biliyorum. Sizin tasarladığınız deri kıyafetlerin özelliklerinden bahsedebilir misiniz?

Çok uzun zamandır deriyle çalışıyorum, deri benim özellikle çok sevdiğim bir malzeme. Bu yılki koleksiyonum vücut temasına yoğunlaştığından, deriyi kesinlikle kullanmalıydım. Derinin, rahat çalışmaya olanak veren görsel bir zenginlik sunduğunu düşünüyorum.

Tasarımlarınızda Türk derisi ya da Türk kumaşı kullanıyor musunuz?
Evet, daha önce Türkiye’nin en büyük deri üreticilerinden Punto ile çalıştım ve farklı alanlarda farklı Türk üreticilerle çalışmayı da istiyorum, çünkü gerçekten alanlarına son derece hakim olduklarını yakından deneyimleme fırsatı buldum. Çoğu büyük uluslararası markalarla çalışıyorlar ve bu benim için büyük bir güven kaynağı ve yüksek kalite göstergesi. Uzun vadede üretimimi Türkiye’ye kaydırmak benim için ciddi bir seçenek.

İnsan vücuduna en uygun kıyafet nedir? Vücut tipimize göre nasıl giyinmeliyiz?

Bu tamamen vücut yapınıza göre değişir ama ben  vücudun formu ne olursa olsun çok geniş kıyafetlerin ardına saklamamak gerektiğini düşünüyorum, güzel olmak için cesaret etmek gerek!

Yeni koleksiyonunuzda hangi renkleri kullanmayı tercih ettiniz? Favori renkleriniz nelerdir?

Bu koleksiyonda tercih edilen renkler nu renkler, kan kırmızı ve siyahtı. Öncelikle siyah ve kırmızı benim favori renklerim, koleksiyonlarımda çok sık kullanıyorum.

Moda dünyasında trendler sürekli değişiyor. Siz bu değişime nasıl katkıda bulunuyorsunuz?

İtiraf etmek gerekir ki genel olarak trendleri takip ediyorum, ama benim için önemli olan her zaman stiline sadık kalmak.

Hangi sanat dallarıyla ilgileniyorsunuz? Kendinizi nasıl geliştiriyorsunuz?

Evet, sanata bayılıyorum ve benim için moda bugün geçişken ve etrafımızda olan biteni dahil etmeden modadan bahsetmek imkansız. Bu defile için sanatçı Gunther von Hagens’in, vücudun korunması üzerine çalışmalarından çok ilham aldım.

Alışveriş yapmayı sever misiniz?

Evet bayılıyorum, bir tasarımcı olsam da her şeyden önce bir kadınım.

Günlük hayatınızda nasıl giyinirsiniz? Hangi markaları tercih edersiniz?

Genelde kendi markamın kıyafetlerini giyiyorum çünkü tasarladığım ürünler beni çok iyi yansıtıyor.


Türkiye’de tasarımlarınız hangi butiklerde satılıyor?

Ne yazık ki şu an için İstanbul’da hiçbir butikte satılmıyor ama satılmasını çok istiyorum. İstanbul benim için inanılmaz bir şehir ve ürünlerimin bu şehirde bulunmasının bana çok şey katacağına inanıyorum.

Fatima Lopes kimdir?

Fatima Lopes Maderia Adaları'nda doğdu ve 1990 yılında Lisbon'a taşınana kadar burada yaşadı. 1992 yılında Fatima Lopes markasını kurdu ve aynı yıl ilk Fatima Lopes butiğini Lisbon'da açtı. Sonrasında Paris'teki moda fuarlarına katılmaya başlayan Lopes, 1996'da
Paris'te ilk mağazasını açtı. 1999 yılında Fatima Lopes, Paris Fashion Week'e katılan ilk Portekizli tasarımcı oldu ve bu yıldan itibaren her yıl iki defa Paris Moda Haftası'nda son koleksiyonlarını sergiledi. 2000 yılında kendi defilesinde tamamen altın ve pırlantalarla işlenmiş, dünyanın en pahalı bikinisiyle podyuma çıkarak büyük ses getirdi. Portekiz Cumhuriyeti'nden onur ödülü de dahil olmak üzere kariyeri boyunca birçok ödül kazanan Fatima Lopes, bu sene 3. Kez Paris Moda Haftası'nın açılış defilesini yaparak, 27 . defa Paris Moda Haftası'na katılmış oldu.






0 yorum: