Monday, January 21, 2013

Biraz da oyun oynayalım..


Küçüklüğümde çok fazla oyun oynardım. Mario'dan tutun da, Mortal Kombat'a kadar oynamışlığım, Play Station'da erkek kuzenlerimle kapışmışlığım vardır. Ancak son yıllarda ne olduysa oyun oynamayı unuttum ve işlerden kafamı kaldıramaz hale geldim. Tam da bu sırada Wargaming'den bir basın daveti geldi ve biz de etkinliğe katıldık. 

Ücretsiz olarak çevrimiçi oynanabilen World of Tanks’ın yapımcısı Wargaming, yapımın detaylı olarak istatistiklerini yayınladı. Oyun dünyasının multiplayer savaş oyunlarından biri olan World of Tanks, ücretsiz olarak herkesçe ulaşılabiliyor. Ayrıca oyun grafikleri ve oynanışı gayet güzel. Oyun oynamak ise bedava ve oyun sizi satın almaya zorlamıyor.

 45 milyon kişiye  ücretsiz oyun oynatıyorlar 
Wargaming, 1998‘de kurulan ödüllü bir oyun geliştirici ve yayımcısı. Aktif 1 milyon kullanıcısı ile Free-to-play MMO pazarının liderlerinden olan Wargaming, Wargaming, oyun hakkındaki detaylı istatistikleri kullanıcılar ile paylaştı. Tüm dünyayı hatta Vatikan’ı bile içine alan bilgilere göre “World of Tanks”da 45 milyon oyuncu bulunuyor. Oyun içinde tam olarak 600 milyon savaş gerçekleşirken, yapımın oynayış süreleri hesaplandığında 230 bin yıla ulaşılıyor. Ayrıca kullanıcılar arasında favori olan araçlar ise Soyvet tanklarından KV-1 ve KV-1S olmuş.

Monday, January 14, 2013

E-ticaretin dahileri Afyon'daydı!


Bu haftasonu NG Güral Afyon Wellness & Convention’da  gerçekleştirilen Dahileri Anadolu’da Zirvesi”ndeydim. İlk kez gerçekleştirilen etkinliğe hem gazetecilerin hem de katılımcıların ilgisi ise yoğundu. Afyon, Kütahya, Eskişehir ve diğer çevre illerden iş adamları, öğrenciler ve e-ticaret sitesi kurmak isteyen girişimcilerle birlikte etkinliği izledim. Zirvede, Türkiye’nin en önce gelen internet girişimcileri başarı hikayelerini katılımcılarla paylaştı.

Zirvede neler olup bittiğini anlatmadan önce NG Güral Afyon’u görünce ne kadar şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Anadolu’nun orta yerinde, bozkırın ortasında bir vaha kurulmuş. Hem dekorasyonuyla, hem personel ve hizmet kalitesiyle bir çok oteli geride bırakıyor. Belli ki ileri görüşlü, vizyonu olan insanlar tarafından hayata geçirilen bir proje. Dolayısı ile E-ticaret Zirvesi’nin bilişimin merkezi İstanbul’da değil de burada yapılmasına şaşırmamak gerek...

İnternet kullanımının artmasıyla e-ticaret hacmi de arttı

Zirvede e-ticarete başlamak için dikkate alınması gereken unsurlar, internet üzerinde ödeme yöntemlerinde verimlilik ve yatırımcıların e-ticaret projelerinden çıkış (exit) yaparken dikkate alması gereken unsurlara değinildi. Zirvenin sunuculuğunu, kendisi de e-ticaret girişimcisi olan ve StilSOS.com’u kurarak e-ticarette hızlı ve dikkat çekici bir ivme yakalayan Reyhan Baylan üstlendi.

Zirvenin açılış konuşmasını yapan NG Hotels & Resorts İcra Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, etkinliğin gelenekselleşerek bir girişim zirvesi haline gelmesini hedeflediklerini belirtti: “E-ticaretin Dahileri Anadolu’da Zirvesi’ni NG Güral Afyon’da gerçekleştirmek, hem bölgedeki yatırımcılarımız hem de kariyerini e-ticaret alanında devam ettirmek isteyen gençler için büyük önem taşıyor. Bu proje için yola çıkma nedenimiz, bu bölgede ikamet eden yatırımcılarımızın ufkunu genişletmek ve gençlere farklı bir bakış açısı kazandırmaktı. NG Güral Afyon olarak lokasyonumuz itibariyle de merkezi bir konumda bulunduğumuz için e-ticaretin önde gelen isimleri ile bulunduğumuz bölgedeki girişimciler arasında bir köprü kurmak istedik. Dünyada ve ülkemizde giderek önem kazanan e-ticaret alanında ilerlemek isteyen yatırımcılar ve gençler için bu zirvenin rehber olacağı inancındayım.”

Hediye Güral Gür, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünyadaki örneklere baktığımızda ülkemizdeki sürecin planlı ve olması gerektiği şekilde ilerlediğini görüyoruz. Şu an Amerika’da internet üzerinden satış toplam ticaretin %11’ini oluştururken Türkiye’de bu oran %1 seviyelerinde. Türkiye 30 milyonu aşan kullanıcısıyla, dünyanın en büyük 12′nci internet pazarı konumuna yükseldi. İnternet kullanımında ise ortalama her yıl yaklaşık yüzde 50 büyüyor. İnternet kullanımının artmasıyla Türkiye’de her 5 kişiden biri internet üzerinden alışveriş yapıyor. Birkaç sene içerisinde Türkiye’de e-ticaret hacminin 40-50 milyar TL seviyesine ulaşması öngörülüyor. Kısacası, yurtdışına oranla henüz bu konudaki gelişimimiz devam etse de, genç nüfusun fazlalığı ve vizyon sahibi yatırımcılar sayesinde kısa sürede bu alanda ülke olarak söz sahibi olacağımızı söyleyebiliriz. Yapılan yatırımlar ve geliştirilen çözümler sayesinde önümüzdeki 5 yıl içinde e-ticaret pazarının kaydettiği ilerlemeyi daha net görebileceğiz. Bu gelişime katkı sağladığımız için NG Hotels & Resorts olarak büyük mutluluk duyuyoruz.”

"Bana göre başarılı girişimci profili; tutkulu, zeki ve iyi niyetli olmalı."

Arda Kutsal’ın (Webrazzi) moderatörlüğünde Nevzat Aydın’ın (Yemeksepeti) Türkiye’de e-ticaretin gelişimi ve Yemeksepeti’nin kuruluş öyküsünü anlattı. Nevzat Aydın, Silikon Vadisi’ne gidişini ve burada kriz döneminde şirket yönetiminin nasıl yapıldığı ile ilgili tecrübe kazandığı, Yemeksepeti’nin kuruluşunda ailesinden destek aldığını ve kriz zamanında kurulan bir şirket olduklarını, o dönemde benzer projelerin yola devam edemediğini anlattı ve Yemeksepeti’nin kurulduğu dönemde zamanın ilerisinde bir proje olduğunu ifade etti.

Nevzat Aydın, eskiden  girişimci olmanın zor bir karar olduğunu ve beraberinde biraz da deli olmayı gerektirdiğini ve girişimciye kız vermediklerini, şimdilerdeyse girişimci olmanın çok popüler olduğunu esprili bir dille anlattı. Aydın, "Bana göre başarılı girişimci profili; tutkulu, zeki ve iyi niyetli olmalı." dedi. Aydın: “ İnternet İstanbul'un tekelinde görünüyor ancak Anadolu'da çok daha büyük potansiyel var.  Bursa, İzmir ve Kayseri gibi diğer şehirlerden de ciddi siparişler alıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde başarılı e-ticaret girişimlerinin 3 büyük şehir dışındaki diğer Anadolu kentlerinden de çıkacağına inanıyorum.” dedi ve son dönemlerde  mobil siparişlerde de artış olduğunu vurguladı.

"En büyük rakibimiz torpille iş bulma sektörü"

“E-ticaretin Dahileri Anadolu’da Zirvesi” gün boyunca farklı içeriklere sahip oturumlarla devam etti. Sait Kayahan (Bilyoner.com), Burak Ertaş (Sahibinden.com) ve Yusuf Azoz (Kariyer.net) katılımıyla gerçekleşen oturumda internette riskler ve fırsatlar konusu enine boyuna tartışıldı.  Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, yılda 3 milyon kişinin internet üzerinden iş aradığını kaydetti. Bunların yarısının kendi siteleri aracılığı ile iş aradığını söyleyen Azoz, "Bizim en büyük rakibimiz tanıdıkla iş arayanlar. Torpille iş bulanların oranı yüzde 60. Büyük holdingler böyle yapmıyor ama Anadolu'daki kurumlara işlerin nasıl yürümesi gerektiğini anlatan 20 kişi var" dedi.

Bilyoner.com kurucusu Sait Kayahan,  bilyoner.com’u kurarken en büyük tereddütlerinin ödeme sistemleri olduğunu ve şu anda Türk bankalarının ödeme sistemelrinin oldukça ileri bir düzeyde olduğunu ifade etti. Kayahan, müşteri memnuniyetinin önemini anlatarak internette e-ticaret ve sağlık konularındaki fırsatlara dikkat çekti.

Sahibinden.com’dan Burak Ertaş ise internet şirketi olmalarına rağmen çok fazla offline işlerinin olduğunu ve büyümenin kaynağının insan faktörü olduğunu ifade etti. Ertaş, sayfa gösterimi açısından Facebook ve Google’dan sonra 2.7 milyar aylık gösterim rakamıyla Türkiye’deki üçüncü büyük internet sitesi olduklarını belirtti. Yakında 100 kişiyi daha istihdam edeceklerini açıklayan Burak Ertaş, yeni taşındıkları ofisin fotoğrafları internette yayınlandıtan sonra iş başvurularında ciddi bir artış olduğunu dile getirdi.

E-ticarette dolandırıcılık ve olası güvenlik tedbirleri

E-ticaretin en kritik noktalarından biri olan ödeme yöntemleri ve güvenlik konusunun ele alındığı oturum, bu alanda deneyimli iki isim olan Kıvanç Onan (PayPal Türkiye) ve Av. Bora Gemicioğlu’nun (Gemicioğlu Hukuk Bürosu) katılımıyla, Atıf Ünaldı’nın moderatörlüğünde gerçekleşti. Konuşamacılar e-ticarette farklı ödeme kanallarının özellikleri ve olası dolandırıcılık hadiselerine karşı alınabilecek güvenlik önlemlerini incelerken, dünyada ve Türkiye’de bu alanda yaşanan en son gelişmeleri de aktardılar.

En çok ayakkabı ve diyet kitapları satılıyor!

Süzer Grubu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Serhan Süzer’in moderatörlüğünde ve “E-ticarette Alternetif Modeller” başlığıyla gerçekleşen oturuma Mehmet İnhan (İdefix), Onur Aydın (Groupon) ve Zeynep Dura (limango.com.tr) konuşmacı olarak katıldılar. Türkiye’de hemen hemen tüm sektörlerde olduğu gibi e-ticarette de başarılı girişimlerin benzerlerinin hızla çoğaldığına ve oluşan arz fazlasının sektör ve girişimciler açısından sıkıntı yaratabildiğine değinildi. E-ticarette inovasyonun öneminin de ele alındığı oturumda, müşteri memnuniyeti için lojistik operasyonunun değeri ve lojistiğin e-ticaret içindeki kritik konumundan söz edildi.

idefix.com’un kurucu ortağı Mehmet İnhan, elektronik yayıncılıkta birlikte iş modeli de değiştiğini ve internette en çok diyet kitaplarının satıldığını söyledi. İnhan, basılı yayıncılığın geleceği ile ilgili önemli bilgiler vererek, Türk okur profili hakkında açıklamalarda bulundu.

Limango’dan Zeynep Dura ise başarılı olmanın sırrının işine tutkuyla bağlanmak ve sabretmek olduğunu söyledi. Dura, private shopping sektörünün moda ve tekstil sektörüne pozitif faydalar sağladığını markaların bu platformları pazarlama iletişimi amacıyla kullanabileceğine değindi.

Paranız yoksa işiniz çok zor

Günün son oturumu Celal Toprak’ın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Serkan Sevim (Medianova), Ferda Kertmelioğlu (Mobilera / EO Türkiye Başkanı) ve Çağlar Erol (enuygun.com) e-ticarette başarılı çıkış (exit) stratejilerinin nasıl ve ne zaman belirlenmesi gerektiğine ilişkin değerlendirmelerde bulundular.
Türkiye’nin en başarılı internet girişimlerinden birisi olan cember.net’in ve enuygun.com’un kurucusu Çağlar Erol, artık paranız yoksa işiniz çok zor diyerek, e-ticarette sermayenin önemini vurguladı. Erol,  başarılı olabilmek için girişimcilere kendinize ve fikirlerinize güvenin önerisinde bulundu. Erol, "Başarılı olabilmek için hayal kurun, hayalperest olmayın!" dedi.

Girişimcinin aynı zamanda bir yatırımcı olarak görülmesi gerektiğinin ifade edildiği oturumda, girişimcinin exit konusunu her zaman dikkate alması gerektiğine dikkat çekildi. E-ticarettte başarılı bir exit için, buna yönelik planların daha projenin geliştirilme aşamasında yapılmasının önem taşıdığı ve bir e-ticaret sitesinin değerinin nasıl belirlendiği anlatıldı.  Oturumda, 1.500 liraya bile e-ticarete atılmanın mümkün olduğu ama gerçek anlamda başarıyı yakalamak için gereken en önemli sermayenin bilgi birikimi olduğu vurgulanarak, iyi fikirlerin iyi bir hareket planıyla birlikte hayata geçirilmesinin önemine değinildi.

Monday, January 07, 2013

Facebook bilgeleri üzerine bir güzelleme




Güzel söz paylaşma merakı
Twitter’da ve Facebook’ta her gün çokça rastladığımız bir yerlerden apartılan güzel sözlerden artık fena halde daral geldi. Örneğin Mevlana sözlerini paylaşmak Facebook’ta pek moda. Ancak bir sözü paylaşana bakıyorum, bir de paylaştığı sözü okuyorum... Birbiriyle kel alaka! 


Kör cehalet insanı çirkinleştirir
Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek cevabım vardır
Lâkin lafa bakarım laf mı diye
Adama bakarım adam mı diye...

Mevlana


Arkadaş listemde bulunan ve ne yazık ki “yalancılıklarına” yakınen tanık olduğum insanların paylaştıkları sözlere bakarsanız, dünyanın en kusursuz insanları onlar! Herkes eğri, bir onlar doğru! 
Facebook’a bakarsanız kimsenin bir kusuru yok. Herkes mükemmel ve ideal bir hayat yaşıyor. Halbuki söylediğiniz sözler ile eylemleriniz birbiriyle uyuşmazsa sizi tanıyan insanların gözünde değeriniz gün geçtikçe azalıyor ve zamanla arkadaş listelerinden siliniyorsunuz.

Kopyala+yapıştır bir hayat tarzı
Bir de sıkı profil takipçileri var. Bu kişiler başkalarının profillerinde gördükleri güzel sözleri heyecanla beğenip, “ayıldım, bayıldım” gibi yorumlarla paylaşıp sözü ne kadar beğendiklerini ifade ediyor. Yorumun sonuna ise nokta yerine  “çaldım” koyup, profillerinde başka kişilerden aparttıkları güzel sözlerle sükse yapmaya çalışıyorlar. Bu alışkanlık zamanla bir karaktere dönüşüyor. Habire profillerinde başkalarının sözlerini paylaşanlar, zamanla düşünme ve kendini ifade etme yeteneklerini de kaybediyor. Sanal dünyada oluşturulmaya çalışılan imajlar, gerçek hayattaki kişilikleri yok ediyor. Ne kadar yalancı, karaktersiz kimse varsa sanal dünyada kendini aklıyor, ideal kişiliklere bürünüyor.

Tuesday, January 01, 2013

Google Barış Manço'yu unutmadı!


Google, Türk pop müziğinin efsane ismi Barış Mançoyu unutmadı ve ünlü müzisyenin 70. doğum gününe özel bir doodle hazırladı.




Bir klasik haline gelen doodle tasarımları, tatil günlerini ve yıl dönümlerini kutlamak, ünlü sanatçıları, kâşifleri ve bilim insanlarını anmak amacıyla Google logosunda yapılan eğlenceli, şaşırtıcı ve bazen de spontane değişikliklerdir. Google doodleları genellikle kişilerin doğum günlerini kutlamak için hazırlanır. Kişi ne kadar önemli biri olursa olsun ölüm yıldönümlerinde Google tarafından doodle yayınlanmamaktadır.