Sunday, March 31, 2013

Milli oldum!


Fanatik bir futbol taraftarı değilim. Beşiktaşlıyım ama sorsanız takımdaki bir oyuncunun adını bile söyleyemem. Beşiktaş'ı da tanıdığım bütün Beşiktaş'lı arkadaşlarımı çok sevdiğim ve bir sosyal sorumluluk projesinde takımdan destek aldığım için tutuyorum. Yani aramızda bir taraftardan öte gönül bağı var.

Fanatizmi sevmem, her konuda aşırılığı hoş karşılamam. Daha önce maçlara gitmeyi istemiştim fakat maç sırasında ve sonrasında yapılan taşkınlıklar gözümü korkutmuştu. Nihayet cesaretimi topladım ve Turkcell'in sponsorluğunda Türkiye-Macaristan maçını izlemeye Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadyumu'na gittim. Ve nihayet ben de milli oldum!

İlk kez Milli oluşuma basın mensubu arkadaşlarım da şahit oldu :) Masadaki tek bayan benim bu arada..


Bu da ilk biletim :)

Gelelim maç izlenimlerime.... Bir kadın olarak sadece maçı değil, sahanın etrafında neler olup bittiğini ve yanımdaki insanların nelerle haşır neşir olduklarını, yüz mimiklerini ve reflekslerini de gözlemledim. Sahanın hemen yanındaki ilk yardım ekibi, yedek oyuncular, yan hakemler, top toplayıcılar son derece ilgimi çekti. Açıkçası saydığım bu insanalar sahada oynayan futbolculardan çok daha heyecanlı ve dinamiklerdi. Maç sırasında  çok dikkatimi çeken şey ise  maç sırasında izleyicilerin sürekli telefonla haşır neşir olmaları ve sosyal medyada maç hakkında görüşlerini paylaşmaları oldu. Herkes telefonları ile o kadar ilgiliydi ki gol olsa görecek durumda değillerdi... Bu durum tezahüratlara da yansıdı. Sonuç olarak Milli Takımı coşturacak tezahüratlar yapılmadı ve sonuçta adrenalini düşük bir maç izlemiş olduk. Skor da zaten istediğimiz gibi olmadı. Artık önümüzdeki maçlara bakacağız... :)













Monday, March 25, 2013

Sosyal medya uzmanı nasıl olunur?


Bilginin tek taraflı bir lüksten, herkesin üretebildiği bir araca dönüştüğü son on yılda, internet teknolojisi ile birlikte iletişim de büyük bir değişim geçirmiştir. Kısaca sosyal medya diye ifade edilen bu değişim, iletişimdeki etkisini haberleşme, pazarlama, ticaret, sosyal bilimler gibi tüm alanlarda hissettirmiştir. Milyarca insanın her saniye yeni bilgiler ürettiği sosyal medya mecraları, insanların her anını not ettiği paylaşım siteleri, aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcı sayısına ulaşan sosyal ağlar, büyük global dönüşüme öncülük ediyorlar. Sosyal Medya, iletişimi hızla buluşturuyor. Birkaç saatlik bilginin bile eskidiği, son sürat ilerleyen bu yeni iletişim alanında, bir kişiden tutun da, binlerce kişinin çalıştığı kurumlara kadar herkesin içerisinde bulunmaya çalıştığı, varolma ve etkileme savaşı verdiği bir platforma dönüşmüştür.
Peki büyük dönüşüme ne kadar hazırlıklısınız ve neresinde bulunuyorsunuz?

İTÜ’den 3 sertifikalı Sosyal Medya Akademisi
Amatörlere bırakılmayacak kadar önemli bir konu olan sosyal medya, psikolojiden  sosyolojiye, web tasarımından yazılıma kadar her konuda bilgisi olması gereken profesyonellerce kullanılması gerekmektedir. Henüz Üniversitelerin bile lisans ya da önlisans alanında mezun vermediği bir dal olan sosyal medya uzmanlığı konusunda maalesef bir otorite boşluğu yaşanmakta meslek profesyonellerinin yetiştirilmesi kurumsal yapıdan yoksun ilerlemektedir. Tam da bu noktada 240 yıllık akademik geçmişi ile İstanbul Teknik Üniversitesi(İTÜ) ve alanında Türkiye’nin tek sivil toplum kuruluşu olan Uluslararası Sosyal Medya Derneği’(USMED)’in işbirliği ile, Türkiye’nin tek “Üç sertifikalı” sosyal medya eğitimi başlıyor! Katılımcılarına Türkiye’de ilk kez “Dijital Sertifika” verilecek olan İTÜ Sosyal Medya eğitimi programında, katılımcıları birçok sürpriz bekliyor. Alanında uzman kadrosu ve sektörel tecrübesi ile USMED ve akademik disiplini ile İTÜ’nün, güç birliği ile başlayacak eğitimde katılımcılara hem Uluslararası Sosyal Medya Derneği tarafından hem de İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi’nce birer sertifika verilecek; ayrıca Türkiye’de ilk olacak bir uygulama ile Dijital sertifika imkanı sunulacak. Katılımcılara   e-ticaret yazılımı ve wordpress hosting paketi gibi sektörle alakalı hediyelerin sunulacağı sosyal medya programında alanında uzman kişilerce uygulamaya yönelik workshop’lar gerçekleştirilecek. Kursiyerlerin  pratik yapabilecekleri bu atölyeler sonunda verimli çalışmalar yapılması hedefleniyor.

Katılımcılara yeni iş fırsatları
Sadece sosyal medya nitelikli personel istihdam açığını kapatmaya yönelik olmayan, ayrıca mevcut istihdamın kalitesini de arttırmayı hedefleyen İTÜ sosyal medya sertifika eğitimi; inovatif sosyal medya çözümleri üretebilecek sosyal medya profesyonelleri yetiştirmeyi hedefliyor. Sosyal medyanın alt dallarını değil, tüm alanlarına ilişkin müfredat zenginliği ile katılımcılar, sosyal medyayı en etkin nasıl kullanacaklarının bilgileriyle donanmış halde mezun olabilecekler. Sektördeki açığı kapatan, sosyal medya araçlarını tümüyle kullanabilen, temsil ettiği kuruma maksimum düzeyde sosyal medya danışmanlığını verebilecek şekilde donanımla mezun olacak katılımcılar, Türkiye’de sosyal medyanın markalaşmış meslek öncüleri arasına girebilecekler.İlk sosyal medya ik servisi olan usmed.cvmer.com’un da desteğini alan program katılımcılara yeni iş alanlarında da fırsatlar açmayı vaad ediyor.

Eğitim kapsamında Sosyal Medya Mecralarından, SM araçlarına , Online İtibar Yönetimi’nden, SM Otomasyonuna, ROI hesaplaması’ndan  Sosyal CRM'e, Google Analytics'ten Yandex Direct'e, SEO’dan  Monitoring’e, İnternet Reklamcılığı’ndan, Dijital Pazarlama’ya bir çok konu başlığı uzmanlar tarafından anlatılacak. Teorik eğitimlerle birlikte uygulamalarında gerçekleştirileceği workshoplar profesyonel kişiler tarafından yönetilecek. Sosyal Medya ve Güvenlik, Sosyal Medya ve Vatandaş Gazeteciliği, Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları bu başlıklardan sadece bir kaçı. 


Kimler katılabilir?

Şirket ve Marka Yöneticileri
Strateji Geliştiricileri
Pazarlama Sorumluları
Kurumsal İletişim Sorumluları
Medya Planlama Departmanları
Ajans Yöneticileri
İnternet Girişimcileri
Webmasterlar
Yazılımcılar
Tasarımcılar
E-ticaret sektöründe çalışanlar
Eğitim sektöründe çalışanlar

13 Nisan’da başlayacak olan eğitim için son kayıt tarihi 11 Nisan. Program hakkındaki detaylı bilgiler http://www.akademi.usmed.org.tr  ve http://www.isl.itu.edu.tr/sem adreslerinden bilgi edinebilirsiniz.

Wednesday, March 20, 2013

Türkiye'nin En Beğenilen Şirketi Turkcell!

Adecco ile Capital Dergisi’nin işbirliğiyle düzenlenen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2012” araştırması bu yıl da Turkcell’in zaferiyle sonuçlandı. İkinciliği Garanti Bankası alırken, üçüncülüğe Coca-Cola değer bulundu. “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2012” araştırmasında dereceye giren şirketlere ödülleri Conrad Oteli’nde düzenlenen özel bir gecede verildi. Ben de geceyi sevgili dostum Aykut Altındağ ile birlikte izledim. 

Türkiye'nin "Love Mark"ı Turkcell
En Beğenilenler’in zirvesinde, son 5 yıldır olduğu gibi bu yıl da Turkcell yer aldı. Turkcell'in bu başarısının arkasında sosyal sorumluluk projelerine vermiş olduğu önem yatıyor. Bu konuda Turkcell'i takdir etmek lazım. Başarılı bir marka olmak kolaydır fakat sevilen bir marka olmak zordur. Bu anlamda Turkcell, Türkiye'nin "Love Mark"ı desek, yanlış söylemiş olmayız...

Bankacılık sektöründe lider Garanti Bankası
2010 yılından bu yana ikinciliğini koruyan Garanti Bankası, gene en sevilenler sırasında yerini koruyor. Bu yıl üç basamaklı bir sıçrama ile Coca Cola takip etti. GfK Türkiye tarafından gerçekleştirilen araştırma 500’ün üzerinde sektörden 1.555 orta ve üst düzey yöneticinin katılımıyla yapıldı. Turkcell, Garanti Bankası ve Coca-Cola’yı zirveye taşıyan kriterler arasında “Bilgi ve teknoloji yatırımları, finansal sağlamlık, iletişim ve pazarlama yönetimi, uluslararası pazarlara entegrasyon, pazarlama ve satış stratejileri” yer aldı.

Bu yıl, 38 ayrı sektörden toplam 114 şirket “En Beğenilenler” listesinde yer aldı. Her sektörden üçer şirketin listeye girdiği araştırmada ayrıca sektör farkı gözetmeksizin en beğenilen 20 şirket de belirlendi. “En beğenilen 20 şirket” arasında Arçelik dördüncü, Koç Holding beşinci sırada yer aldı. Koç Holding’i sırasıyla Unilever, Türkiye İş Bankası, Procter&Gamble, Eczacıbaşı Topluluğu, Türk Hava Yolları, Doğuş Grubu, Microsoft, Sabancı Holding, Borusan Holding, Ülker, Tüpraş, Mercedes- Benz Türk,  Vodafone, Akbank ve BSH izledi.

Nestle Türkiye şaşırttı
Gecenin en şaşırtıcı ödülü ise bana göre Nestle'ye verildi. Nestle, Bisküvi ve Çikolata sektörünün En Beğenilen Şirketi seçildi. Avrupa'da yaşanan en son at eti skandalından sonra açıkçası Nestle'nin böyle bir ödül alacağını düşünmüyordum...

İnternet kullanıcısı "Markafonik aşk"a tutuldu
Bu senenin bana göre en isabetli ödülü Markafoni'ye verildi. Markafoni'nin yapmış olduğu cazip kampanyaların yanı sıra aynı zamanda moda haftalarına katılması, ünlü yüzlerle işbirliği ve "Markafonik Aşk" kampanyası bu ödülü hak etmesinde son derece etkili oldu.


İŞTE TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN ŞİRKETLERİ: 

TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN 1.ŞİRKETİ: TURKCELL
TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN 2.ŞİRKETİ: GARANTİ BANKASI
TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN 3.ŞİRKETİ: COCA-COLA

SEKTÖR BİRİNCİLERİ:
AMBALAJ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: POLİNAS
AKARYAKIT DAĞITIMI VE MADENİ YAĞLAR SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ:SHELL
ARACI KURUMLAR SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: İŞ YATIRIM
BANKACILIK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: GARANTİ BANKASI
BİLİŞİM SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: MICROSOFT
BİREYSEL EMEKLİLİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: ANADOLU HAYAT EMEKLİLİK
BİSKÜVİ-ÇİKOLATA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: NESTLE
BOYA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: MARSHALL
ÇİMENTO SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: AKÇANSA
DAYANIKLI TÜKETİM SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: BSH
DEMİR-ÇELİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: EREĞLİ DEMİR ÇELİK
ENERJİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: ENERJİSA
E-TİCARET SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: MARKAFONİ
FAKTORİNG SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: GARANTİ FAKTORİNG
HAZIR GİYİM VE MAĞAZACILIK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: INDITEX (ZARA)
ALKOLLÜ İÇECEK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: MEY İÇKİ
ALKOLSÜZ İÇECEK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: COCA-COLA
İLAÇ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: NOVARTİS
İNŞAAT SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: ENKA İNŞAAT
KARGO, NAKLİYE VE LOJİSTİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: DHL
LEASİNG SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: GARANTİ LEASING
MOBİLYA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: DOĞTAŞ
OLUKLU MUKAVVA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: OLMUKSA
ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: MİGROS
OTEL VE KONAKLAMA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: KEMPINSKI
OTOMOTİV SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: DOĞUŞ OTOMOTİV
PAKETLENMİŞ ET ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: BANVİT
PLASTİK BORU VE PENCERE SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: FIRAT PLASTİK
REKLAMCILIK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: TBWA
SERAMİK VE YAPI MALZEMELERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: ECZACIBAŞI VİTRA
SİGORTA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: AXA SİGORTA
SÜT VE SÜTLÜ MAMÜLLER SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: PINAR
TEKNOLOJİ MARKET SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: TEKNOSA
TEKSTİL SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: KORDSA
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: TURKCELL
TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: UNILEVER
TURİZM VE ACENTE SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: SETUR
TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: SAMSUNG
TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ: SONY