Friday, December 21, 2012

Kıyamet kopmadı, yaşasın hayat!



Günlerdir dünya 21 Aralık'ta kıyametin kopup-kopmayacağını tartışıyordu. Antik Maya uygarlığının takvim yapraklarının sona ermesini herkes dünyanın sonu olarak değerlendirdi. Hatta kıyametin kopacağa saat bile belliydi. Nefesler tutuldu, geri sayım başladı. Kıyametin kopacağına inanmayanları bile bir heyecan sardı. Ya koparsa? 
Maya tutmadı
Geri sayım bitti ancak beklenen olmadı. Dünya dönüyor ve hala hayattayız. Haliyle kıyamet için Şirince'ye gidenler, gittikleriyle kaldılar ve sosyal medyada alay konusu oldular... 
Ne diyelim tüm dünyaya geçmiş olsun... 


Tuesday, December 18, 2012

Facebook arkadaşlığı gerçek arkadaşlıkları bitiriyor


Facebook’un kurucusu Marc Zuckerberg’in hayatının anlatıldığı “The Social Network” filmini hatırlarsınız. Filmin sloganı şu şekildeydi: ''Birkaç düşman yapmadan 500 milyon arkadaşa ulaşamazsın''. Facebook bize bir çok insanla arkadaş olma imkanı sağlarken, bir taraftan sevdiklerimizle ve arkadaşlarımızla aramızı bozuyor. Öyle ki artık ilişkilerimize bile son noktayı Facebook’ta koyuyoruz...

Sosyal ağlar asosyalleştiriyor


İnsanların özel hayatı onlara kalmalı, her şey herkesle paylaşılmamalı. Paylaşıldığında birisiyle buluştuğunuzda konuşacak konu da kalmıyor zaten ve “Facebook’a yazmıştım gördün mü?” gibi muhabbetler dönüyor. Zaten herkes herşeyi bildiği için merak edecek, tartışacak bir konu da olmuyor. Ve bir süre sonra herkes sohbetten uzaklaşarak, cep telefonundan Facebook'ta kimin ne yaptığını gözlemeye devam ediyor...

Hayat Facebook Timeli'da akıp gidiyor. Başkalarının ne yaptığını gözlemekten, kendi hayatımızı yaşayacak zaman bulamıyoruz. Aslında herkesin herşeyini görmek, bir anlamda gözlerimizi kör ediyor ve sanal bir hayat tarzı benimsiyoruz. Bu da beraberinde duygularımızın körelmesine ve empati yeteneğimizi yitirmemize neden oluyor. Gözümüzle gördüğümüze, bildiğimize değil de Facebook’ta ne gördüysek ona inanıyoruz. Bu da zamanla psikolojimizi altüst ediyor ve ilişkilerimizde derin çatlaklar oluşturuyor...

İlişkiler Facebook’ta bitiyor


Hayatımızda olmasını istemediğimiz, kavga ettiğimiz arkadaşlarımızı da CTRL+Z yapmaksızın Facebook’umuzdan silerek, hayatımızdan çıkarıyoruz. Facebook arkadaş listesinden birisini silmek, artık onunla görüşmek istemediğimiz anlamına geliyor... Yeri geliyor en sevdiğimize bile son sözlerimizi Facebook'ta söyleyerek, veda ediyoruz...


Birkaç yıl önceye kadar, ünlü  isimler ilişkileri bittiğinde ya da evlenmeye karar verdiklerinde bu durumu basın kuruluşlarına fax ya da e-mail yoluyla bildiriyorlardı. Şimdi ise Facebook ve Twitter’dan, zaman geçirmeden, ilişkinin bittiğini cümle aleme ilan ediyorlar. Normal vatandaşlar da ünlüler gibi kendi küçük sosyal çevrelerine Facebook aracılığıyla basın açıklaması yapma ihtiyacı duyuyor ve ilişkilerinin ne durumda olduğunu cümle aleme ilan ediyorlar...





Monday, December 17, 2012

Çalışanlar için sosyal medya kullanım kılavuzu


Günümüzde sosyal medya kullanımı hem şirketler hem de çalışanlar için çok önemli bir mecra. Çalışanlar tarafından doğru ve etkin kulllanılan sosyal medya şirketlerin ürün ve hizmetlerine ilgiyi arttırır ve markayı geniş kitlelerle buluşturur. Tüketiciler ve potansiyel müşterilerle ilgili bilgi edinmeyi ve hızlı bir şekilde iletişim kurulmasını sağlar... Sosyal medya bu kadar faydalı bir mecra iken yanlış kullanıldığında kişisel ve kurmsal itibarınıza zarar verebilir. Hatta işten atılmanıza bile neden olabilir. Peki sosyal medyayı kullanırken nelere dikkat etmek gerekiyor?

- Şirket politikalarınızı sosyal medya üzerinden eleştirmeyin. Çalıştığınız şirketin ürün ve hizmetleri hakkında paylaşımda bulunurken yöneticinizin görüşüne başvurun. Kurumunuzu temsil ettiğinizi unutmayın.

- Sosyal medyada yorum yaparken dikkatli olun. İtibarınızı zedeleyecek yorumlar yapmaktan kaçının.

- İşinizden şikayet etmeyin, iş arkadaşlarınızı kötülemeyin. Arkadaşlarınızı küçük düşürecek tavır ve davranışlardan kaçının.

- İş arkadaşlarınızla sosyal medya üzerinden iletişim kurarken saygılı bir üslup benimseyin. Laubali konuşmalardan kaçının.

- Müşterileriniz hakkında olumsuz görüşlerinizi sosyal medyada paylaşmayın.

- Herhangi bir sebeple işten çıkarılmışsanız eski işyeriniz hakkında olumsuz konuşmaktan kaçının. Yeni iş arayışınızda sosyal medyada sarf ettiğiniz yorumlar aleyhinizde delil olarak kullanılacaktır.

- Şirketinizle ilgili proje ve toplantı detayları gibi özel bilgileri Facebook, Twitter, LinkedIn’de paylaşmayın.

- Sosyal medyada paylaşılacak içerikler konusunda gerekirse yöneticinizden ya da bir iletişim uzmanından yardım alabilirsiniz.

- Sosyal medyada çalıştığınız şirket adına paylaştığınız iletilere dikkat edin. Farkında olmadan telif haklarını ihlal edebilir, kurumunuzu zor durumda bırakabilirsiniz.

-  Sosyal medyada saldırgan bir tavır sergilemeyin. Kimseye sizinle aynı fikirde olmadığı için hakaret etmeyin.

- Tatil ve eğlence fotoğraflarınızı sosyal medyada paylaşırken dikkatli olun. Bu tür paylaşımlar için Facebook’ta oluşturacağınız özel listeleri kullanabilirsiniz.

- Üzgün, kırgın ve öfkeli olduğunuz durumlarda ruh halinizi yansıtacak iletiler paylaşmaktan çekinin.

- Siyaset, spor, din, terör, cinsellik gibi konularda yorum yaparken dikkatli olun.  Kişisel itibarınızı tehlikeye atacak tavır ve davranışlardan kaçının.

- Samimi ve dürüst olun. Çalıştığınız şirket adına gerçekleştiremeyeceğiniz vaadlerde bulunmayın.

- Sosyal medyada sosyal sorumluluk çalışması yaparken dikkatli olun. Marka itibarınızı saniyeler içerisinde kaybedebilirsiniz.

- Rakip firmaların ürün ve hizmetleri hakkında olumsuz görüş bildirmeyin. Rakibinize karşı karalama kampanyaları yürütmeyin.

- Sosyal medyayı kullanırken suç işlemeyin. Kullanığınız mecranın kullanım şartlarını ihlal etmeyin. Aksi takdirde başınız kanunlarla derde girebilir.

Sunday, December 16, 2012

Yılbaşı gecesi için aksesuar önerileri


Aksesuar severler  için yeni bir site önereceğim: www.aksesuaraski.com. Sitede şu günlerde Ömür Gedik'in yılbaşı gecesine uygun aksesuar seçimleri yer alıyor. Benim favorim Özlem Mardin'in tasarladığı ceyid taşlı siyah küpeler ve Merve Baal tasarımı yüzükler. Özellikle Özlem Mardin'in tasarımları şahane diyebilirim. Üstelik fiyatları da uygun. 


Sitede Nilgün Ata, Nili Silver by Elif Barut, Özlen, The Gali Collection, Toosis, Ümit Aybek, Zerger By Nesrin Dugan, Örge Tulga, Özlem Mardin, Zargun, Nazan Eksen Pauwels, Melike Gündüz, Figen Yılmaz Akkan, MeYou, Bizanka, Antonio Miro gibi önemli aksesuar tasarımcılarının ve markaların tasarımları yer alıyor. Tasarımcıların hazırladığı takıların dışında burçlara özel takılar da yer alıyor. Burcunuza özel takıyı öğrenmek için sitede yer alan "Müneccim Öneriyor" bölümünü ziyaret edebilirsiniz.



Thursday, December 13, 2012

2012'de neler oldu?


Acısıyla, tatlısıyla bir yılı daha geride bıraktık... Bütün bir yıl boyunca neler yaşadık? Ne yedik, ne içtik? Kimleri sevdik, kimlerden ayrı düştük? Ne düşündük, ne yazdık?.. Hepsi Facebook'un yeni uygulamasında!

2012'nin son günlerini yaşarken Facebook, daha önce yapmadığı bir şey yaptı ve yeni bir uygulamayı kullanıcılarının hizmetine sundu. Profil sayfasının en başında gösterilen ve “2012 yılının nasıl geçtiğini gör” başlığıyla duyurulan uygulama sayesinde geçirdiğiniz son bir yıl gözünüzün önünden adeta bir film şeridi gibi geçiyor. İsterseniz fotoğraf ve videolarla süslenen bu uygulamayı arkadaşlarımızla paylaşabiliyorsunuz.

Wednesday, December 12, 2012

Twitter'da Instagram yerine artık Aviary kullanılacak!

Instagram'la işbirliğine tamamen son veren Twitter, telefonlarda fotoğrafların editlenmesine yönelik yazılım üreticisi Aviary ile yeni bir işbirliğine imza attı. Bu işbirliği ile artık Twitter üzerinden  fotoğraflarınızdaki renk dengelerini değiştirebilir, renk efektleri uygulayabilir, fotoğraflarınıza uygulama içerisinde bulunan figürleri ekleyebilir, döndürme seçeneklerini kullanarak resimleri döndürebilir, dilediğiniz ölçülerde fotoğraflarınızı kırpabilirsiniz. Ayrıca parlaklık, kontrast, doygunluk gibi ayarlamaları yapabilir, tek dokunuş ile fotoğraflarınızda bulunan kırmızı göz sorununa çözüm bulabilirsiniz.  

Aviary nasıl kullanılıyor? 

iOS ve Android sahibi Twitter üyeleri, 8 farklı filtre ile fotoğraflarını düzenleme ve takipçileriyle paylaşma imkanına sahip. Vignette, Black & White, Warm, Cool, Vintage, Cinematic, Happy ve Gritty isimli filtrelerin yanı sıra fotoğrafları kesme, ışığı ve rengi ayarlama gibi özellikler de kullanıcıların hizmetine sunuldu.


Telefonunuzda ya da iPad'inize Aviary kullanabilmek için Twitter güncellemelerini yüklemeniz yeterli

Monday, December 10, 2012

LinkedIn'de flört edilmez!


Her eve bilgisayar girdiği günden beri yeni insanlarla tanışmak ve arkadaş olmak bir problem olmaktan çıktı. Hatta insanların birbirleriyle arkadaşlık kurabilmeleri, flört edebilmeleri ve hatta evlenebilmeleri için bir çok arkadaşlık sitesi kuruldu. Arkadaşlık sitelerinin ardından ailemiz ve sosyal çevremizle bağlantıda kalmak içinFacebook'u, yeni insanlarla fikirlerimizi paylaşmak içinse Twitter'ı kullanmaya başladık. İş dünyası da bu sosyalleşme trendinden geri kalmayarak LinkedIn üzerinden birbiriyle iş bağlantıları kurmaya başladı. Öyle ki her gün milyonlarca iş bağlantısı LinkedIn üzerinden kuruluyor.

İş başka arkadaşlık başka
Genel olarak Facebook ve Twitter kullanıcısı kadar büyük bir kullanıcı ağına sahip olan LinkedIn, bir arkadaşlık sitesi değildir. İş dünyasına yönelik bir sosyal paylaşım sitesidir ve günlük yaşamda iletişim kuramayacağınız pek çok yönetici ile iş bağlantısı kurmanızı sağlar. Bu sitede oluşturacağınız profil ile  iş hayatınıza yön verebilir, kariyer basamaklarını birer birer tırmanabilirsiniz. Tabi ki yazılı olmayan bazı kurallara dikkat ederseniz... Peki LinkedIn'i nasıl kullanmalıyız? Kariyerimizi riske atmamak için nelere dikkat etmeliyiz?

- Profil sayfanızı sizi en iyi yansıtacak şekilde oluşturun. Daha önce çalıştığınız şirketler, eğitim durumunuz, elde ettiğiniz başarılar ve sertifikaları eksiksiz olarak profilinize yazın. Bu, kullanıcıların sizin hakkınızda daha sağlıklı bilgi edinmelerini sağlayacaktır.

- Profilinizde kullanacağınız fotoğraf sizi ve yaptığınız işi anlatmalıdır. Tatil ve eğlence fotoğraflarınızı profil resmi yapmayın.

- LinkedIn iyi yönetilmediği halde kariyerinize ve itibarınıza zarar verebilir. Bu yüzden profesyonellerle bağlantı kurarken iş dışında başka bir amacınız olmasın.

- LinkedIn’in arama fonksiyonuyla pek çok şirket yetkilisi ve yöneticiye ulaşabilirsiniz. Bu kişilerle iletişim kurmak için bir amacınız, iş hedefiniz olması gerektiğini unutmayın ve bu şansı iyi değerlendirin.

- Profesyonellere iş dışında makaleler, özlü sözler ve ilgilenmeyecekleri konularda mesajlar göndermeyin, sohbet etmeye çalışmayın.

- LinkedIn bir flört sitesi değildir. Bu yüzden kimseye özgeçmişiniz çok etkileyici, profil resminiz çok başarılı gibi iltifatlarla kur yapmayın.

- LinkedIn'de ziyaret ettiğiniz profiller görülür. Bu yüzden iletişim kurduğunuz profilleri defalarca  ziyaret etmeyin. Yanlış anlaşılmalara neden olabilirsiniz.

- Twitter güncellemelerinizi LinkedIn’le ilişkilendirebilirsiniz. Ancak attığınızı tweetlerin işinizle ilgili olması gerekiyor.

- LinkedIn profilinize “iş arıyorum” yazmayın. Kimse işsiz, güçsüz biriyle iletişim kurmak istemeyecektir.

Wednesday, December 05, 2012

Capital 500'e giren şirketler belli oldu!


"Türkiye'nin En Büyük 500 Özel Şirketi" araştırmasının ödül töreni, Vodafone'nun ana sponsorluğunda Ece Vahapoğlu'nun sunumuyla Conrad Otel'de düzenlendi. Geceye iş dünyasının en önde gelen isimleri katıldı.

Capital Dergisi'nin bu yıl 14'üncü kez düzenlediği, "Türkiye'nin En Büyük 500 Özel Şirketi" araştırmasının ödül töreni, Vodafone'nun ana sponsorluğunda Conrad Otel'de düzenlendi. "Türkiye'nin en büyük 3 şirketi", kategorisinde TÜPRAŞ, OMV Petrol Ofisi ve Opet ödüle layık görüldü. Törende Türk, iş dünyasının duayenlerinden ENKA'nın kurucusu ve Onursal Başkanı Şarık Tara'ya "Onur Ödülü" verildi ancak kendisi sağlık problemi medeniyle geceye katılamadı.

Gecede ödül alan şirketlere gelince:

En Büyük Şirket

Tüpraş
OMV Petrol Ofisi
Opet

İstihdamını En Çok Artıran Şirket

EnerjiSA
Elita
Oltan Fındık

En Çok İstihdam Sağlayan Şirket

Türk Telekom
TAV Havalimanları
Arçelik

İhracını En Çok Artıran Şirket

Eğretli Gıda ve Tekstil
Namet Gıda
Ongan Tekstil

En Çok İhracat Yapan Şirket

Tüpraş
Ford Otosan
Vestel Elektronik

Karını En Çok Artıran Şirket

Bossa
Nadir Metal
TAV Tepe Akfen

En Çok Kar Eden Şirket

Türk Telekom
Turkcell
Tüpraş

Cirosunu En Çok Artıran Şirket

EnerjiSa
Akyün Mensucat
Çebitaş Demir Çelik





Facebook ilişkileri nasıl etkiliyor?



Facebook hayatımıza girdiği günden beri ilişkilerimizin eski tadı kalmadı. Hayatımızla ilgili her şeyi paylaştığımız için arkadaşlarımızla konuşacak, sohbet edecek konu bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Artık kimseyi özleyip, merak  da etmez olduk. Sevdiklerimizle buluşup, hasret gidermek yerine Facebook üzerinden neler yaptığını, kimlerle görüştüğünü, nerelere gittiğini takip ediyoruz. Bu yüzden artık Facebook kullanımımı azaltmaya ve sevdiklerime daha fazla zaman ayırmaya çalışıyorum. 
Facebook'un en sevmediğim özelliği ise  "ilişki durumu"nun belirtilmesi. İlişkiler zaten yeterince zorken, bir de Facebook'ta nasıl pozisyon alacağınızı kestirmek ilişkileri daha da çetrefilli bir hale getirebiliyor. Bu yüzden kişisel olarak Facebook'ta ilişki durumundan hiç bahsetmemek gerektiğini düşünüyorum. Bırakın özel hayatınız size kalsın. Facebook arkadaşlarınız hayatınızla ilgili bütün detayları bilmek zorunda değil.   
Geçenlerde bir video izledim. Sevgilinizi kaybetmenin garantili yollarını anlatıyor. Siz siz olun Facebook'ta bu hataları yapmayın... 

Facebook görgü kuralları



Her gün Facebook başında saatlerimizi geçiriyoruz. Madde bağımlıları gibi olduk, Facebook'suz yapamıyoruz. Peki Facebook kullanırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor? Üşenmedim, oturup yazdım. Buyrun Facebook görgü kuralları... Uyup uymamak size kalmış.

- Tanımadığınız kişilere,sırf profil resmini beğendiniz diye arkadaşlık teklifi göndermeyin.

- Arkadaşlarınızı ilgisiz fotoğraflarda ve videolarda etiketlemeyin. Özellikle aşk ve ayrılık konuları hassas olduğu için etiketlediğiniz kişi tarafından bu hareketiniz hoş karşılanmayabilir.

-Arkadaşlarınızın duvarına bir şey yazarken, toplum içerisinde olduğunuzu unutup, genel ahlak kurallarına aykırı yorumlar yapmayın. Bu tarz yorumlar arkadaşınızı zor durumda bırakabilir.

- Facebook’a fotoğraf yüklerken gizlilik ayarlarına dikkat edin. Özel fotoğraflarınızı mümkün olduğunca paylaşmamaya özen gösterin.

- Alkolün etkisiyle kendinizde olmadığınız, sarhoş olduğunuz, eğlencenin dozunu kaçırdığınız fotoğrafları paylaşmamaya özen gösterin. Arkadaşlarınız sizi bu fotoğraflarda etiketlemişse etiketi kaldırın.

- Her anınızı fotoğraflayıp, Facebook’ta paylaşmayın. Arkadaşlarınız her halinizi gördüğü için zamanla sizden uzaklaşacak, sizi merak etmeyeceklerdir.

- Kadınlar, bikinili pozlarınızı Facebook’ta paylaşmaktan çekinin. Bikinili fotoğraflarını paylaşanlar için pek de iyi şeyler düşünülmediğini hatırlatayım... Fotoğraflarınızın yağlı güreşe hazırlanan pehlivanlar gibi göründüğünü özellikle belirtirim.

- Erkekler, havuz başında elinizde kokteylle  kıllı vücudunuzu sergilemenin neresi cazip anlayamadım? Bu halinizle orangutandan farkınızın olmadığını açık yüreklilikle söyleyebilirim.

- Sevgilinizle özel fotoğraflarınızı Facebook’a yüklemekten kaçının. Herkesin romantik anlarınıza ortak olmasına gerek yok. Unutmayın, aşk iki kişiliktir!

- Tanımadığınız halde arkadaşlarınızın arkadaş listelerindeki kişilere arkadaşlık daveti göndermekten, bu kişileri taciz etmekten vazgeçin. Bu tür yaklaşımlar hoş karşılanmaz.

- Yakın arkadaş olmadığınız kişilerin duvarına yorum yazmayın. Yanlış anlamalara neden olabilirsiniz.


- Arkadaşlarınızın duvarlarına yorum yazarken aşırı samimiyetten kaçının. Eğer arkadaşınızın eşi ya da sevgilisi varsa bu durum yanlış anlaşılabilir ve  çiftler arasında ciddi sorunlara neden olabilirsiniz.

- İnsanlara hakaret etmeyin, farklı görüşlere saygılı olmasını bilin.

- Politik görüşlerinizi paylaşırken, başkalarına hakaret etmekten kaçının. Bu durum iş çevreniz ve arkadaşlarınız tarafından hoş karşılanmayabilir.

- İlişki durumunuzu çok sık değiştirmeyin. Özellikle kadınlar sakın bu hataya düşmeyin. Çevreniz tarafından “kolay kadın” olarak algılanabilirsiniz. Özel hayatınızın detaylarını kimsenin bilmesine gerek yok. Mümkünse ilişki durumunu gizleyin. Unutmayın, Facebook sadece bir internet sitesi ve sizin özel hayatınız sizin dışınızda kimseyi ilgilendirmez.

- Arkadaş listenizde kaç kişinin olduğuyla övünmeyin. Herkes sizin arkadaş sayınızı artırmak için önünüze gelene arkadaşlık teklif ettiğinizin farkında. Komik duruma düşmeyin.

- İlişkinizle ilgili bir sorun yaşıyorsanız çözüm yolunu Facebook’ta aramayın. Karşılıklı sorunlarınızı partnerinizle konuşarak çözmeye çalışın.

- Sevgilinizle aranızda kıskançlık krizlerine neden olacak kişileri arkadaş listenize eklemeyin. Örn: Eski sevgiliniz ya da sizden hoşlandığını ifade eden birileri...Bu kişiler pimi çekilmiş bomba gibidir. Her an duvarınıza ortalığı karıştıracak bir yorum yazabilirler.

- Duvarınız aracılığıyla başkalarına laf sokmaktan, gönderme yapmaktan vazgeçin. Kişisel meselelerinizi karşılıklı iletişim kurarak halledin.

- Sevgilinizle ilişkinizde sorun olduğunda  profilinizde “ilişkisi yok” yazan taraf ilk siz olmayın. Biraz sabredip, bekleyin. Böylelikle ilişkinize bir şans vermiş olursunuz. Hem bu yüzden sevdiğiniz insana kendini değersiz hissettirmemiş olursunuz. Baktınız ki aranızdaki problemleri çözemiyorsunuz, karşılıklı olarak konuşup, ilişkinizi bitirin. Sevgilinizle son konuşmayı yaptıktan ve duygularınızdan emin olduktan sonra ilişki durumunuzda gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz. Ancak bunu sevgilinizle konuşmadan sakın yapmayın!

- Ayrıldığınız sevgilinizin sevmediğiniz hareketlerini ve tavırlarını Facebook’ta paylaşmayın. Boşanma ve ayrılık zaten oldukça zor ve yıpratıcıyken, bu sancılı sürece başkalarını ortak etmeyin.

- İlişkinizde yaşadığınız problemleri Facebook’a yansıtmamaya çalışın.

- Kızgınlık ve öfke durumlarında Facebook’ta durum güncellemesi yapmamaya özen gösterin. Başkalarına olan nefretinizi Facebook’ta kusmayın. Bu tarz olumsuz hareketleriniz sizi çevrenizden uzaklaştırır ve arkadaşlarınızın gözünde güvenilirliğiniiz yitirirsiniz.

- Dürüst olun, yalan söylemeyin. Yoksa Facebook hesabınız sizi ele verebilir. Teknoloji çağında artık insanlar ne zaman, nerede olduğunuzu anlık olarak takip edebiliyor.

- Toplu mesaj göndermekten çekinin. Arkadaşlarınız ilgilenmedikleri konularda toplu mesajlaşmalara dahil olmak istemeyebilir. Kimsenin mesaj kutusunu gereksiz yere işgal edip, zamanını çalmayın.

- Arkadaşlarınızı ilgili ilgisiz gruplara fikirlerini almadan eklemeyin. Sürekli bu gruplardan mesajlar almaktan emin olun kimse hoşlanmıyor.

- Duvara yazmakla, mesaj göndermek arasındaki farkı ayırt edin. Özel konuları duvara yazmak yerine, arkadaşınıza mesaj gönderin.

- Sahte hesap (fake) açarak, tanıdıklarınızla iletişim kurmaya çalışmayın. Ya olduğunuz gibi görünün ya da göründüğünüz gibi olun. Başka isimlerin altına saklanarak gizli işler çevirmekten vazgeçin.

- Facebook şirketler ve markalar için de bulunmaz bir pazarlama kanalı. Ancak işi abartıp, kullanıcıları sıkmamak gerekiyor. Hayran sayfalarında ya da kişisel satış yapılan sayfalarda Facebook kullanıcılarını etiketleyip, istemedikleri içerikleri profillerinde göstermeyin.

- Facebook arkadaşlarınızla iletişimde kalabilmeniz için geliştirilmiş bir platformdur. Bu patformu kullanan arkadaşlarınız ana sayfalarında sürekli Farmville, CityVille, Texas Holdem Poker gibi oyunlardan elde ettiğiniz puanları görünce sıkılabilir ve size gizliden gizliye öfkelenebilir.

- Hayat tarzınız olmamasına rağmen elit mekânlara gittiğinizde durum güncellemesi yapmanız samimiyetsiz ve görgüsüzce bir davranış olarak algılanabilir. Bu şekilde algılanmak istemiyorsanız ya gittiğiniz her yeri yazın ya da özel bir mekana gittiğinizde bunu insanların gözüne gözüne sokmayın.

- Facebook’ta her şeyi beğenmeyin. ‘Like’ butonuna basmadan önce ne anlatılmak istendiğini bir okuyun. İlişkisi biten ya da üzgün olan bir insanın durumunu beğenmek çok anlamsız. Ünlü ya da ünsüz birinin ölüm haberini de beğenmekten kaçının.

- Paylaştığınız iletileri, fotoğrafları ya da videoları kendiniz beğenmekten kaçının. Belli ki zaten beğenmişsiniz, paylaşıyorsunuz. Bu yaptığınızın “kendin pişir, kendin ye” den ne farkı var?!

- Hayata dair kendi görüşünüz olmalı. Sürekli ordan burdan özlü sözler apartarak, karakter sahibi olamazsınız.

- Günde en fazla 4-5 kez özel paylaşımlarda bulunun. Facebook’ta sürekli bir şeyler paylaşmak, işsiz güçsüz birisi olduğunuz izlenimini verebilir ve arkadaşlarınızı sıkabilirsiniz.

- Dikkat çekmek için aşırı çaba gösterip, zamanınızın büyük çoğunu Facebook’ta harcamayın. Arkadaşlarınız profillerini sürekli meşgul etmenizden hoşlanmayabilir.

- Profil resminize ünlülerin ya da bir başkasının fotoğrafını koymayın. Hesabınız sahte hesap algılanabilir ve kendine güvensiz bir kişilik profilili izlenimi verebilirsiniz.

- Sahte hesaplarla farklı profiller açmayın. Facebook’ta insanlar aileleri ve en yakın tanıdıklarıyla iletişim kurduklarından sahte hesap açmak beraberinde güvensizliği getirir.