Saturday, May 07, 2011

Kirlenmek güzel(mi)dir?!

Kanal D’nin popüler dizisi Öyle Bir Geçer Zaman Ki’de geçen bölümünde tecavüz şoku yaşanmıştı. Ali Kaptan’ın eski eşi Cemile’ye tecavüz etmesi, izleyenleri şok etmişti. Üstelik bu dramatik olaya Minik Osman da şahitlik etmişti. Bu hafta ise televizyonlarda  küçük Osman’ın rol aldığı Omo’nun “kirlenmek güzeldir” temalı reklamı dönmeye başladı. Şaka gibi değil mi?!

Reklamcılar televizyon izlemiyor mu? 
Reklamlarda ünlü kullanmak ülkemizde sıkça başvurulan bir yöntem. Ancak her zaman için bu yöntem işe yaramayabilir. Türk toplumunun dizi kolik bir toplum olduğunu düşünürsek, dizi karakteri ile reklam filmi arasında doğru bağlantı kurulması gerekir.  Geçtiğimiz bölümde Osman’ın babası, annesi Cemile’ye tecavüz etmişti. Cemile’nin dramı bütün kadınların içini acıtırken, bir hafta sonra küçük Osman’ı Omo reklamlarında “kirlenmek güzeldir” sloganı ile izliyoruz. İster istemez aklımıza o malum tecavüz sahnesi geliyor…

Reklamlarda ünlü kullanımı marka/ürün doğru eşleştirildiğinde harikalar yaratıyor. Ancak hatalı ünlü kullanımında, reklam fayda yerine markaya zarar veriyor. Omo reklamlamında ise daha vahim bir durum söz konusu. Reklamda kirlenme, tecavüz olarak algılanıyor. İşin daha kötüsü ise “tecavüz” artık dizilerin de etkisiyle normal bir durummuş gibi algılanıyor. Sonuçta marka yanlış zamanlama ve ünlü seçimi ile hedef kitlesi olan kadınlarda büyük hayal kırıklığı yaratıyor…

0 yorum: